Για την απόκτηση ενός καινούργιου μικρομεσαίου αυτοκινήτου και ειδικά πιο ψηλού, όπως Crossover ή SUV, θα πρέπει να υπολογίζει κανείς αρκετά λεφτά. To ελάχιστο δυνατό ποσό βρίσκεται στις 25.000 ευρώ, ενώ τα περισσότερα κυμαίνονται στις 30.000 ευρώ και άνω. Οπότε όσοι έχουν διαθέσιμα λιγότερα χρήματα θα πρέπει να κοιτάξουν σε μικρότερα αμαξώματα. Ωστόσο, η Citroen δίνει τώρα την ευκαιρία στο κοινό να κάνει δικό του το μικρομεσαίο Crossover C4, σε τιμή αντίστοιχη με μικρών αυτοκινήτων.
Με την τρέχουσα προσφορά, το C4 1.2 PureTech 100 Live Pack κοστίζει από 21.650 ευρώ, δηλαδή 2.000 ευρώ κάτω από την αρχική τιμή καταλόγου των 23.650 ευρώ. Οπότε αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους ψάχνουν ένα προσιτό μικρομεσαίο Crossover με πολλά χαρίσματα. Συν του ότι στον εξοπλισμό του ανήκουν όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα πλέον στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων, όπως:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας
- Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
- Αυτόματα φώτα
- Οθόνη αφής 10 ιντσών
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Air condition
Με 21.650 ευρώ δεν υπάρχει άλλο τέτοιο αυτοκίνητο που να συνδυάζει χαρακτηριστικά από τα χάτσμπακ, τα crossover και τα κουπέ και να έχει αυτές τις διαστάσεις (μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ., ύψος 1.525 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Ο αντισυμβατικός σχεδιασμός του C4 συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, όπου κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν γινόταν να λείπει, όμως υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, την ένταση του ήχου και δύο ακόμα μπουτόν για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του infotainment. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος.
Η ποιότητα των υλικών που συνθέτει το εσωτερικό (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες) είναι πολύ καλή, όπως και η μεταξύ τους συναρμογή. Κάτι ακόμα που εκτιμήσουν δεόντων όλοι οι επιβάτες του C4 είναι τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Επίσης οι φιλοξενούμενοι του γαλλικού crossover έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα πόδια, το κεφάλι και ωφέλιμο πλάτος. Ικανοποιητικός με τη σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα.
Οι ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες του Citroen C4 συνεχίζονται και εν κινήσει, μέσω των απορροφητικών του αναρτήσεων. Τα περισσότερα μπαλώματα, λακκούβες, φρεάτια και κάθε ανωμαλία που συναντούν οι τροχοί του, φιλτράρονται με πολύ καλό τρόπο. Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην άνεση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ων 156 χιλιοστών δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Σίγουρα δεν θα το αγοράσει κάποιος που αναζητά fun to drive, όμως στο πιεσμένο στρίψιμο πατάει με σιγουριά και μόνο κατόπιν υπερβολών θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, μέχρι να επέμβει το ESP.
Όσο για τον 1.200άρη turbo κινητήρα, οι 100 ίπποι μπορεί να μην ενθουσιάζουν σε νούμερο, όπως η ροπή των 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζει γεμάτο τράβηγμα. Σύμφωνα με τη Citroen, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,2 δευτερόλεπτα, νούμερο καθόλα ικανοποιητικό και η τελική φτάνει τα 184 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).