Τα μικρά SUV έχουν κατακτήσει τη μερίδα του λέοντος στα καινούργια αυτοκίνητα, φτάνοντας φέτος σε ταξινομήσεις το 31% επί του συνόλου της αγοράς. Το κοινό τα προτιμά γιατί είναι πολύ βολικά και εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες μετακινήσεων εντός και εκτός πόλης, καλύπτουν τις οικογενειακές υποχρεώσεις σε χώρους, ενώ τα περισσότερα πωλούνται σε προσιτές τιμές. Ανάμεσα στην πληθώρα των B-SUV ξεχωρίζει το νέο Kia Stonic γιατί είναι πολύ μανιτζέβελο τόσο στην οδήγηση, όσο και στην απόκτησή του, αφού λόγω των χαμηλών τιμών του μπορεί εύκολα κανείς να το «φέρει βόλτα» και να μην ξοδευτεί πολύ.
Με τις νέες μειωμένες τιμές που ανακοίνωσε η Kia πρόσφατα, το νέο Stonic εκκινεί από μόνο 17.990 ευρώ μαζί με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) που καλύπτει πιθανά κατασκευαστικά ελαττώματα σε εργασία και υλικά στο σύνολο του οχήματος. Τιμή που είναι η χαμηλότερη από οποιοδήποτε άλλο μικρό SUV, αλλά με εξοπλισμό από την αρχική έκδοση GL Inmotion που δεν του λείπει τίποτα. Προσιτό παραμένει και με τον πιο δυνατό 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων (από 19.590 ευρώ), καθώς και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT (από 21.140 ευρώ).
Από το αρχικό στην γκάμα Kia Stonic των 17.990 ευρώ περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματη εναλλαγή φώτων από την υψηλή στην μεσαία σκάλα και αντίστροφα, ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών με πλοήγηση και το Kia Connect για έλεγχο λειτουργιών μέσω του smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, κλιματισμός κ.λπ. Με λίγα λεφτά παραπάνω, στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού GL Optimum (από 18.890 ευρώ το 1.2 MPI και από 20.590 ευρώ το 1.0 T-GDI) προστίθενται τα εξής: αυτόματος κλιματισμός, πίσω θύρα USB, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, ζάντες αλουμινίου, φιμέ πίσω κρύσταλλα, φώτα ημέρας και θέσης LED.
Το νέο Kia Stonic είναι πολύ μανιτζέβελο στην πόλη, γεγονός που συνδράμουν οι κόμπακτ διαστάσεις του με μήκος 4.140 χλστ. και πλάτος 1.760 χλστ. και η ελαφρώς αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Στο καλοφτιαγμένο και λειτουργικό του εσωτερικό φιλοξενούνται τέσσερα άτομα με ύψος 1,8 μ. χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά τους στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με το αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο σχήμα, το οποίο φτάνει τα 1.155 λίτρα όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Περνώντας στον τομέα των κινητήρων, ο αρχικός 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1.197 κ.εκ. με την απόδοση των 79 PS/6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 113 Nm/4.200 σ.α.λ. συνδυάζεται με ένα κοντής κλιμάκωσης 5τάχυτο σασμάν. Χαρακτηριστικό που ενισχύει την σπιρτάδα του μοτέρ σε συνθήκες κίνησης πόλης, αλλά και στο να κρατά νορμάλ ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με τις μετρήσεις τη Kia επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δλ., φτάνει τα 158 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 128 γρ./χλμ. CO2 (82 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το πιο δυνατό 1.000άρι 3κύλινδρο turbo μοτέρ έχει μέγιστη ισχύ 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 172 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο κρατά πιο χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και σε ταχύτητες ταξιδιού, ενώ η δύναμη απλώνεται καλύτερα. Αναμενόμενα οι επιδόσεις είναι καλύτερες, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., μέγιστη ταχύτητα 179 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).