H Kia κάνει την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου ευκαιρία, προσφέροντας το Niro EV 16.000 ευρώ φθηνότερα! Μια τεράστια έκπτωση που προκύπτει συνδυαστικά, καθώς στις 8.000 ευρώ της κρατικής επιδότησης προστίθενται άλλες 8.000 ευρώ από την ελληνική αντιπροσωπεία.
Η βασική τιμή του Niro EV διαμορφώνεται καταρχάς στις 37.990 ευρώ, μέσω του προγράμματος Kia EV Bonus, μέχρι εξαντλήσεως του στοκ και πάντα συνοδεία της 7ετούς εγγύησης. Κόστος ούτως ή άλλως πολύ καλό, αν υπολογίσουμε ότι αγοράζεις ηλεκτρικό SUV 4,4 μέτρων (4.420 χλστ. συγκεκριμένα, πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.545 χλστ., μεταξόνιο 2.720 χλστ), με σχεδίαση που ξεχωρίζει από κάθε άλλο αυτοκίνητο στο δρόμο, και πάνω από 200 άλογα στο δεξί πεντάλ. Στο Kia EV Bonus, ωστόσο, έρχεται να ταιριάξει με το κρατικό μπόνους αγοράς των επίσης 8.000 ευρώ, αναλόγως έκδοσης, εκτοξεύοντας το συνολικό όφελος στις 16.000 ευρώ! Κάτι που σημαίνει ότι και την κορυφαία έκδοση Special Edition των 50.990 ευρώ να επιλέξεις, στο τέλος θα πληρώσεις λιγότερο από 35.000 ευρώ. Οπότε το βασικό Dynamic «βγαίνει» κάτω από τις 30.000 ευρώ (29.990).
Ο εξοπλισμός πάντως είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- στάνταρ:
- 8 αερόσακους
- HAC (Hill-start Assist Control) – Σύστημα Υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα ή κατηφόρα
- MCB (Multi Collision Brake) – Σύστημα αυτόματης πέδησης μετά από πρόσκρουση (για την αποφυγή πολλαπλής σύγκρουσης)
- LKA (Lane Keeping Assist) – Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας
- LFA (Lane Following Assist) – Σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας
- DAW (Driver Attention Warning) – Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού
- LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) – Σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος
- ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και προειδοποίησης σε περίπτωση υπέρβασής τους
- Ψηφιακή κεντρική οθόνη αφής display / audio 8″
- Ψηφιακό ραδιόφωνο DAB (Digital Audio Broadcasting)
- Ηχοσύστημα με 4 ηχεία + 2 tweeters, RDS και mp3 player
- Σύνδεση με Smartphone μέσω “Android Auto” ή “Apple CarPlay”
- Διζωνικό κλιματισμό
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
- Premium εμπρός κάθισμα τύπου “Relaxion”
Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, το Niro διακρίνεται και για τον εσωτερικό του κόσμο. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, τόσο στα τμήματα από μαλακό πλαστικό, όσο και τα σκληρότερα, τα οποία στο σύνολό τους είναι πολύ καλά «δεμένα». Τεχνολογικό highlight αποτελεί το ενιαίο οριζόντιο πάνελ που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και infotainment των 10,25 ιντσών (από τη δεύτερη έκδοση Titanium και άνω). Γενναιόδωρο είναι το Niro EV και σε χώρους, μιας και στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν άνετα και οι πιο ψηλοί, απολαμβάνοντας μπόλικο αέρα για κεφάλι και πόδια. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 475 λίτρων, στον οποίο συνδράμουν άλλα 20 λίτρα από το εμπρός πορτμπαγκάζ και ανεβάζουν τη συνολική χωρητικότητα στα 495 λίτρα, την ώρα που το HEV βρίσκεται στα 451 και το PHEV στα 348 λίτρα.
Τα προσόντα του Niro EV επεκτείνονται στην οδήγηση, όπου έχεις να κάνεις με ένα απόλυτα ευθύβολο και καλοστημένο αυτοκίνητο. Τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν σταθερότητα στην ευθεία και αμεσότητα στις στροφές, απολαμβάνοντας περιορισμένες κλίσεις από τα σφιχτά αμορτισέρ. Η κίνηση είναι ευθύνη ενός ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 255 Nm, που επιταχύνει τάχιστα το crossover της Kia στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 7,8 δλ. και μέχρι τα 167 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 64.8 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 460 χλμ. σε μεικτό κύκλο και 604 χλμ. στην πόλη, ούσα δυνατή να πάει από το 10 στο 80% της φόρτισης μέσα σε 43 λεπτά, κατόπιν χρήσης ταχυφορτιστή.