Το μικρότερο αλλά με τεχνολογίες, ασφάλεια, επιδόσεις και χαρακτηριστικά μεγαλύτερου SUV μοντέλου, το νέο Volvo ΕΧ30 γίνεται πιο προσιτό σε τιμή μέσω της γενναιόδωρης επιδότησης που παρέχει η Volvo. To ΕΧ30 έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού και έμπρακτα, αφού τόσο το 2024, όσο και το πρώτο τρίμηνο του 2025 έχει βρεθεί στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV.
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Volvo διαθέτει ετοιμοπαράδοτα EX30 και για ταξινομήσεις έως 30/6/2025 με επιδότηση από 5.000 ευρώ (ανεξάρτητα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»). Οπότε ο πελάτης βγαίνει διπλά ωφελημένος, αφενός γιατί αποκτά το EX30 μέσα σε λίγες μέρες από το κλείσιμο της παραγγελίας και αφετέρου γιατί με την επιδότηση Volvo η τιμή του διαμορφώνεται από 34.172 ευρώ. Ποσό που αφορά την αρχική στην γκάμα αλλά πλούσια εξοπλισμένη και με ισχυρό κινητήρα έκδοση EX30 Single Motor Extended Range Core με αρχική τιμή από 39.172 ευρώ.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Αναλυτικότερα περιλαμβάνει κεντρική οθόνη πολυμέσων 12,4 ιντσών με Google Assistant, Google Maps και Google Play Store, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και επιτήρησης τυφλών γωνιών, 7 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθηση στάθμευσης πίσω. Εφοδιάζεται ακόμα με αυτόματο κλιματισμό, Adaptive cruise control, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/55 και άλλα πολλά. To EX30 προσφέρεται με εργοστασιακή εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων για οποιοδήποτε ελάττωμα κατά την κατασκευή ή συναρμολόγηση. Επιπλέον η μπαταρία υψηλής τάσης καλύπτεται από εγγύηση κατασκευαστή 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.
Ο κινητήρας του άνετου στην οδήγηση και εξαιρετικά σταθερού Volvo EX30 αποδίδει μέγιστη ισχύ 272 ίππων και 343 Nm ροπής, δύναμη που κάνει το αμάξωμα των 1.830 κιλών να δείχνει πολύ πιο ελαφρύ. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 5,3 δευτερολέπτων, ενώ για τις ενδιάμεσες γρήγορες επιταχύνσεις αρκεί λίγη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα (όπως σε όλα τα νέα Volvo) και διατήρηση ταχυτήτων αυτοκινητόδρομου επιτυγχάνεται κατόπιν μηδενικής προσπάθειας. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες και με πιεσμένα κομμάτια βρίσκεται στις 19 kWh/100 χλμ., ενώ στην πόλη μπορεί να πέσει και κάτω από 17 kWh/100 χλμ. Σχετικά με τη φόρτιση της μπαταρίας των 51 kWh ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας απαιτούνται 26 λεπτά από 10% έως 80% με ταχεία φόρτιση DC 150kW ή 6 ώρες από 0% έως 100% με φόρτιση AC 11kW.
Το Volvo EX30 προσελκύει το ενδιαφέρον και για τη στιβαρότητα και δυναμισμό που αποπνέει εξωτερικά το κόμπακτ σε διαστάσεις αμάξωμα των 4.233 χλστ. μήκους, 1.838 χλστ. πλάτους, 1.550 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.650 χλστ. Αντίστοιχα συμπαγή αίσθηση διαθέτει και το εσωτερικό του, όπου όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου γίνονται μέσω της κεντρικής οθόνης, γεγονός που απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης. Για την κατασκευή του έχει γίνει ευρεία χρήση υλικών και επενδύσεων από ανακυκλωμένα πλαστικά και υφάσματα. Μαλακές επιφάνειες συναντώνται στα ανώτερα τμήματα και σκληρές τα κατώτερα με πιο άγρια υφή, με τη συναρμογή να είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών, στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα κανονικού αναστήματος. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 318 λίτρων με επιπλέον 61 λίτρα κάτω από το δάπεδο και άλλα 7 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.