Καινούργιο αυτοκίνητο και μάλιστα μικρομεσαίο 5θυρο με χαρακτηριστικά Crossover σε τιμή από 21.500 ευρώ, μοιάζει σαν άπιαστο όνειρο, από την στιγμή που σε αυτά τα λεφτά πωλούνται μικρά αυτοκίνητα. Όμως είναι πραγματικότητα και πρόκειται για μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί, αφού θα ισχύει για λίγο καιρό ακόμα και συγκεκριμένα έως τις 31 Αυγούστου.
Το μοναδικό αυτό μοντέλο σε τόσο χαμηλή τιμή είναι το Citroen C4, το οποίο στην αρχική έκδοση C4 1.2 PureTech 100 You! πωλείται από μόνο 21.500 ευρώ με το όφελος των 3.000 ευρώ που προκύπτει από το Bonus Ανταλλαγής. Από εκεί και πάνω σε όλες τις άλλες εκδόσεις η έκπτωση αυξάνεται στις 4.000 ευρώ, που σημαίνει ότι το αμέσως επόμενο στην γκάμα C4 1.2 PureTech 130 Plus διατίθεται από 22.400 ευρώ και συμφέρει ακόμα περισσότερο, γιατί με μόλις 900 ευρώ παραπάνω παρέχει περισσότερη δύναμη και εξοπλισμό. Γενναιόδωρη έκπτωση προσφέρει η Citroen για το C4 και στους πελάτες που δεν έχουν παλιό αμάξι να δώσουν για ανταλλαγή, οπότε και αυτοί βγαίνουν κερδισμένοι.
Σχετικά με τον εξοπλισμό αρχικό Citroen C4 1.2 PureTech 100 You! των 21.500 ευρώ, δεν του λείπει κάτι το ουσιαστικό. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Το C4 1.2 PureTech 130 Plus εξοπλίζεται επιπλέον με 18άρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης LED, διπλό πάτωμα χώρου αποσκευών και μαύρα διακοσμητικά εξωτερικά.
Από πλευράς κινητήρων, αμφότερα τα μηχανικά σύνολα είναι 1.200άρια turbo και τρικύλινδρα. Το βασικό μοτέρ έχει ισχύ 102 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χιλιόμετρα σε 10,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, με συνδυαστική εργοστασιακή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. (79 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Ο ισχυρότερος 1.2 PureTech αποδίδει 131 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 8,9 δλ. και η τελική σταματά στα 200 χλμ./ώρα, με μεικτή (εργοστασιακή) κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και CO2 124 γρ./χλμ.
Στο δρόμο, το Citroen C4 στοχεύει πρωτίστως στην άνεση με την πατενταρισμένη ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions να κάνει το θαύμα της, δημιουργώντας ένα «χαλί» μεταξύ καμπίνας και οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα που επιδεικνύει είναι υποδειγματική και οι επιβάτες μεταφέρονται πολύ ξεκούραστα. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε εξόχως λογικά πλαίσια και η πρόσφυση δεν σπάει, παρά μόνο κατόπιν υπερβολών. Επίσης, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος των 156 χιλιοστών συγκριτικά με τα κλασικά χάτσμπακ, δίνει τη δυνατότητα κίνησης και σε βατούς χωματόδρομους με μεγαλύτερη άνεση.
Μιλώντας για άνεση, αυτή ενισχύεται περεταίρω από τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα και την ευρυχωρία του εσωτερικού για όλους τους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 380 λίτρα και διαθέτει πλατύ άνοιγμα και κάθετα πλευρικά τοιχώματα που τον καθιστούν πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Από πλευράς ποιότητας υλικών συναντάμε τον κλασικό διαχωρισμό, με μαλακά πλαστικά στα ανώτερα τμήματα και σκληρά στα υπόλοιπα σημεία, συνοδευόμενα από καλή εργονομία και ανάλογη συναρμογή.