Με τόσο χαμηλές τιμές που διατίθεται με την τρέχουσα προσφορά το Citroen C3 Aircross, θα νόμιζε κανείς -λόγω σημερινής μέρας, ότι πρόκειται για Πρωταπριλιάτικο αστείο. Όμως είναι 100% πραγματικές και προκαλούν εντύπωση, αφού είναι εξαιρετικά προσιτές, τόσο με τον κινητήρα βενζίνης, όσο και με τον πετρελαίου.
Για του λόγου το αληθές το C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS διατίθεται από μόνο 18.800 ευρώ και το ντίζελ 1.5 BlueHDi από 20.950 ευρώ. Κοινώς πρόκειται για το οικονομικότερο μικρό SUV σε σύγκριση με ανταγωνιστικά μοντέλα με μοτέρ turbo βενζίνης ή πετρελαίου, ενώ συμφέρει και από το να πάρει κανείς ένα supermini με μικρότερο αμάξωμα, ανέσεις και χώρους. Παράλληλα από την πρώτη κιόλας έκδοση You! δεν εμφανίζει κάποια ουσιαστική έλλειψη στον εξοπλισμό του. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών και σύστημα Mirror Screen (Android Auto, Apple CarPlay), αυτόματη λειτουργία προβολέων, προβολείς ομίχλης, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, air condition και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.
Ανεξάρτητα τον κινητήρα που θα επιλέξει κανείς, θα ευχαριστηθεί τις αυξημένες ανέσεις που παρέχει το C3 Aircross. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά, απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα και θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα, συν του ότι έχουν στη διάθεσή τους αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Στα βασικά πλεονεκτήματα του γαλλικού B-SUV ανήκουν και οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει στους εμπρός και πίσω επιβάτες, όπως και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται αμέσως στο δρόμο, είναι οι «απορροφητικές» αναρτήσεις με τη σχετικά μαλακή ρύθμιση. Πρόσθετα, το C3 Aircross είναι εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, στοιχεία που ενισχύουν περεταίρω την ευελιξία στην πόλη όπου άλλωστε οι περισσότεροι οδηγοί διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα. Σε συνθήκες ταξιδιού το αμάξωμά του εμφανίζεται σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, τους οποίους δεν θα δυσκολευτεί να αναπτύξει και να διατηρήσει. Σε κάθε περίπτωση αμφότερα τα μηχανικά σύνολα διαθέτουν αρκετή δύναμη και ταιριάζουν κατάλληλα στο μικρό SUV. Από εκεί και πέρα, ανάλογα τις προτεραιότητες και ανάγκες του καθενός, θα επιλεγεί βενζίνη ή πετρέλαιο. Οι βασικές διαφορές τους σε μετρήσεις αποτυπώνονται στον παρακάτω πίνακα.
Κινητήρας | 1.2 PureTech | 1.5 BlueHDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/5.500 | 110/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 | 250/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 | 10,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 182 | 178 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,5 | 5,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 134 | 127 |
*Δοκιμής |