Έχουμε γράψει άπειρες φορές πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό (και αυτόνομο)! Απόλυτα λογικό είναι όμως, πως τα μέρη που αποτελούν ένα συμβατικό μοντέλο με θερμικό κινητήρα να μην επιτελούν το έργο τους όπως θα έπρεπε, ενώ θα πρέπει να εξελιχθούν κι όσα τώρα χρησιμοποιούνται από τα ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής.
Για το λόγο αυτό οι εταιρείες εξελίσσουν νέα εξαρτήματα τα οποία θα είναι περισσότερο συμβατά με τους ηλεκτροκινητήρες! Όπως η ZF με το νέο κιβώτιο που εξελίσσει αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα.
Δείτε ακόμα: Νέο αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο της ZF για την FCA
Η ZF αναμένεται να κατασκευάσει το πρώτο αυτόματο κιβώτιο δυο ταχυτήτων για ηλεκτρικά μοντέλα, του οποίου η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του επόμενου έτους. Η πρόσθετη σχέση έχει πολλά πλεονεκτήματα: αυξάνει την αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά 5%, μειώνει τον θόρυβο, ενώ βελτιώνει την επιτάχυνση, αλλά και την τελική ταχύτητα. To νέο αυτό κιβώτιο σύμφωνα με τους μηχανικούς εξέλιξης της ZF, καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο με τα προηγούμενα συστήματα μετάδοσης που είχαν μια μόνο σχέση. Το compact μέγεθος του κιβωτίου επιτρέπει την εγκατάσταση ακόμα και σε ηλεκτρικά μοντέλα που είναι ήδη στην αγορά, ενώ ο σοφιστικέ σχεδιασμός του, δεν το εμποδίζει να συνδυαστεί με ηλεκτροκινητήρες μέχρι 340 ίππους.
Διαβάστε επίσης: Έτσι λειτουργούν οι εξωτερικοί αερόσακοι! (+video)
Το νέο κιβώτιο διαθέτει δύο συμπλέκτες που βοηθούν στις αλλαγές ταχυτήτων, επιτρέποντας παράλληλα την αποσύνδεση του ηλεκτροκινητήρα αφήνοντας το αυτοκίνητο να… ρολάρει. Όμως διαθέτει ακόμα μια λειτουργία, αυτή του κλειδώματος μιας σχέσης όταν το αυτοκίνητο πρέπει π.χ. να ανέβει μια έντονη ανηφόρα. Η ZF δοκιμάζει το νέο της κιβώτιο ταχυτήτων στο Volkswagen Touran που θα προσφέρεται κι ως ηλεκτρικό. Σύμφωνα με τους δοκιμαστές, διαπιστώθηκε αύξηση στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου (από 160 χλμ./ώρα σε 215 χλμ./ώρα), ενώ υπήρξε και σημαντική μείωση του θορύβου από τη λειτουργία του κιβωτίου.