Η Nissan αποκάλυψε πριν από λίγες μέρες τις πρώτες πληροφορίες για το ολοκαίνουργιο, 3ης γενιάς Qashqai, το οποίο θα παρουσιαστεί την άνοιξη του 2021. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-C, θα είναι ελαφρύτερο, πιο προηγμένο τεχνολογικά και για πρώτη φορά εξηλεκτρισμένο.
Δείτε ακόμα: Ανανεωμένο Nissan Micra με νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσε η Nissan, το νέο Qashqai θα προσφέρεται με τον 1.3 λτ. κινητήρα βενζίνης σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η μία θα συνδυάζει ήπια υβριδική τεχνολογία και η άλλη θα ενσωματώνει το σύστημα e-POWER. Το mild hybrid 12v ενσωματώνει μια ξεχωριστή εγκατάσταση μπαταρίας λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο και τη γεννήτρια με ιμάντα για τη συλλογή ενέργειας από την πέδηση.
Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Nissan θα προσφέρει το καινοτόμο σύστημα κίνησης e-POWER με το νέο Qashqai, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση του κινητήρα και μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους. Η βραβευμένη τεχνολογία e-POWER της Nissan, διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία που φορτίζεται από βενζινοκινητήρα. Επειδή οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, τα μοντέλα που διαθέτουν e-POWER προσφέρουν την ίδια ομαλή, άμεση επιτάχυνση και ισχυρή απόδοση, με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Ο κινητήρας βενζίνης που χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας, λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών, μεγιστοποιώντας την εξοικονόμηση καυσίμου.
Δείτε ακόμα: Νέο Nissan Navara με πολλές βελτιώσεις (+video)
Στα συμβατικά υβριδικά συστήματα, οι τροχοί οδηγούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, στο σύστημα e-POWER, ο βενζινοκινητήρας δεν είναι συνδεδεμένος στους τροχούς. Απλά φορτίζει την μπαταρία. Και σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, η πηγή ισχύος είναι ο κινητήρας, και όχι μόνο η μπαταρία.
Η βασική διαφορά σε σύγκριση με άλλα συμβατικά υβριδικά οχήματα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχει το μέγεθος ενός αντίστοιχου μοτέρ που συνήθως τοποθετείται σε αμιγώς EV. Αυτό σημαίνει ότι δίνει την άμεση απόκριση επιτάχυνσης που είναι τόσο χαρακτηριστική στα ηλεκτρικά οχήματα. Η γεννήτρια με κινητήρα διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά μπορεί επίσης να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια απευθείας στον κινητήρα για επιπλέον ισχύ. Ο κινητήρας λειτουργεί σε ένα βέλτιστο εύρος στροφών για καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ ρυθμίζεται αυτόματα στο να ελαχιστοποιεί το θόρυβο και να παρέχει μια φυσική, έντονη επιτάχυνση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT
Πρόσφατα μάλιστα, το νέο SUV Nissan Kicks απέσπασε το βραβείο για την «Τεχνολογία της Χρονιάς» του 2021, που δόθηκε από την μη κερδοσκοπική οργάνωση Automotive Researcher’s and Journalists’ Conference of Japan (RJC), για τον ηλεκτροκινητήρα του e-POWER.
Το προηγμένο σύστημα e-POWER του Kicks επιλέχθηκε για την ισχυρή οδηγική του απόκριση, καθώς και για το υψηλό επίπεδο αθόρυβης κύλισης που επιτυγχάνεται με την μείωση της συχνότητας λειτουργίας του κινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες, σε σύγκριση με τα προηγούμενα συστήματα e-POWER.
Βίντεο με την βραβευμένη τεχνολογία e-POWER της Nissan μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο: