Τα ελαστικά παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου και φυσικά στην ασφάλειά μας. Είναι οι πρωταγωνιστές για την κατάλληλη πρόσφυση με το οδόστρωμα, καθώς βασιζόμαστε πρωτίστως σε αυτά. Η ηλικία, η ποιότητα και η χάραξή τους είναι σημαντικοί παράγοντες για την ικανότητα να ανταπεξέλθουν σε σκονισμένο ή βρεγμένο τερέν, στο χιόνι ή πάγο, σε αυξημένα φορτία και στις υψηλές ταχύτητες. Ακόμη, η σωστή τους πίεση, καθορίζει σε ένα ποσοστό την κατανάλωση (ή την αυτονομία των ηλεκτρικών), αλλά και το φρενάρισμα.
Όταν έρχεται η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών, οι περισσότεροι κοιτούν πρώτα την τιμή. Εντάξει, να αγοράσει κανείς φτηνότερα, μη επώνυμα προϊόντα όμως κατά τη γνώμη μας, ισχύει και εδώ ο κανόνας: «Ότι πληρώνεις, παίρνεις». Με τη ζωή της οικογένειάς μας και των συνανθρώπων μας δεν παίζουμε. Οφείλουμε να είμαστε τυπικοί και προσεκτικοί. Ο χρόνος της αλλαγής τους έχει να κάνει σαφώς με τη χρήση ή τις κλιματολογικές συνθήκες, αλλά και με την ποιότητά τους.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε όλοι ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά μας. Η χαμηλή πίεση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, ανεβάζει τη θερμοκρασία τους και προκαλεί πρόωρη φθορά. Επομένως, συνήθως προσθέταμε αέρα. Τι θα λέγατε όμως για ένα σύστημα που θα… μας τα ξεφουσκώνει κιόλας; Ακούγεται «κάπως», αλλά για διαβάστε παρακάτω.
Η Mercedes εξελίσσει μια πατέντα για να υποβοηθήσει κυρίως τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία λόγω των μπαταριών είναι βαρύτερα από τα συμβατικά. Τα φρένα των συγκεκριμένων αυτοκινήτων έχουν πιο δύσκολο έργο να επιτελέσουν όταν χρειαστεί να γίνει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, άσχετα που υπάρχει η ανάκτηση ενέργειας να τα υποβοηθά.
Κατά την επιβράδυνση και μόλις το εν λόγω σύστημα αντιληφθεί «αποτυχία» του συστήματος πέδησης για ένα ικανοποιητικό φρενάρισμα, θα επεμβαίνει αυτόματα στην πίεση των ελαστικών αφαιρώντας αέρα. Η δυσκολία στην κύλιση των τροχών σημαίνει και ευκολότερο έργο για τα φρένα. Έτσι, κατ’ αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν, σύμφωνα με την εταιρεία, ατυχήματα όπως π.χ. συγκρούσεις με εμπόδια που ίσως βρεθούν στο διάβα μας.
Οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί πέρα από τα EVs και στα υπόλοιπα μοντέλα, που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τα φρένα. Μία κεντρική μονάδα θα αντιλαμβάνεται έγκαιρα τη σοβαρότητα της κατάστασης και θα μειώνει ανάλογα την πίεση των ελαστικών, αυξάνοντας παράλληλα την τριβή κύλισης. Απλό ακούγεται στη θεωρία. Στην πράξη θα περιμένουμε μέχρι να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα παραγωγής.