Συνδυάζοντας τη φιλοσοφία δύο διαφορετικών τύπων υβριδικών συστημάτων, η Jeep δημιούργησε το πιο εξελιγμένο σύστημα. Άλλωστε η Jeep κινείται με ταχύτητα στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Ήδη στην Ευρώπη το σύνολο των επιβατικών της μοντέλων είναι διαθέσιμα και με εξηλεκτρισμένες επιλογές, ενώ στόχος είναι το 100% των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη να αφορά σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Μετά το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο πλέον εφοδιάζει αποκλειστικά όλες τις εκδόσεις 4×4 των μοντέλων της, η Jeep προχώρησε στο e-Hybrid, ενός υβριδικού συστήματος 48V για να κινεί τις 2κινητες εκδόσεις των Renegade και Compass.
Μεταξύ δύο κόσμων
Η ανάπτυξη του εξηλεκτρισμού έχει οδηγήσει σε μια σειρά τύπων υβριδικών συστημάτων. Στις περιπτώσεις που η μπαταρία δεν φορτίζεται και μέσω παροχής ρεύματος (plug-in hybrid) οι δύο κυριότερες κατηγορίες είναι τα Mild Hybrid συστήματα (MHEV) στα 48V και τα Full Hybrid (HEV) που συνήθως λειτουργούν σε αρκετά υψηλότερη τάση. Από τη μία πλευρά είναι τα MHEV που είναι σχετικά απλά στην κατασκευή και προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, όμως δεν έχουν την ισχύ να κινήσουν αμιγώς ηλεκτρικά το όχημα. Τα HEV έχουν αυτή τη δυνατότητα -έστω και για περιορισμένη απόσταση- αλλά έχουν μια αρκετά βαρύτερη και ακριβότερη κατασκευή. Σκοπός της Jeep με το e-Hybrid είναι να προσφέρει ένα υβριδικό σύστημα που θα αντλεί από τις δύο παραπάνω επιλογές τα καλύτερα τους στοιχεία. Για να το πετύχει αυτό η Jeep ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
Κορυφαία αποδοτικότητα
Καρδιά του e-Hybrid είναι ένας νέος τετρακύλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Miller για υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση. Στη θεωρία, ο κύκλος Miller θυμίζει αρκετά το κύκλο Atkinson που χρησιμοποιείται ευρέως από υβριδικά μοντέλα, με τη διαφορά ότι ο κύκλος Miller συνδυάζεται με turbo. Παράλληλα, με το συγκεκριμένο κύκλο, η Jeep βελτιστοποίησε περαιτέρω την αποδοτικότητα του συνόλου μέσω ενός συστήματος άμεσου ψεκασμού υπερύψηλής πίεσης 350 bar (ενώ συνήθως σε κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό η τιμή είναι γύρω στα 200 bar), αλλά και επίσης εξαιρετικά υψηλή για τον τύπο του κινητήρα (Turbo βενζίνης) σχέση συμπίεσης (12,5:1). Η απόδοση του θερμικού κινητήρα είναι 130 ίπποι και 240 Nm ροπής μόλις στις 1.500 σ.α.λ.
Ισχυρός ηλεκτροκινητήρας και αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο
Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος είναι τύπου BSG (Belt-Driven Starter Generator) και έχει βασικό ρόλο την εκκίνηση του κινητήρα κατά τη διαδικασία του stop&start, ενώ λειτουργεί και σαν γεννήτρια για τη φόρτιση του συστήματος. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Έχει απόδοση 15kW (20 ίπποι) και 135 Nm ροπής, χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να κινεί το όχημα χωρίς της αρωγή του θερμικού κινητήρα. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει τα μοντέλα Jeep με το σύστημα e-Hybrid να μπορούν να κινούνται 100% ηλεκτρικά, αμιγώς με το θερμικό κινητήρα ή και υβριδικά με συνδυασμό του ηλεκτρικού και του θερμικού μηχανικού συνόλου. Για τη βέλτιστη διαχείριση της ισχύος των δύο κινητήρων σχεδιάστηκε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου 7 σχέσεων.
Συμπαγές και ελαφρύ ηλεκτρικό σύστημα
Η σημαντική καινοτομία του e-Hybrid δεν είναι ότι προσφέρει ένα τύπου Mild Hybrid σύστημα με δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά ότι το καταφέρνει με ένα σύστημα τάσης 48V, κάτι που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο στην αγορά. Η μπαταρία των 13,5 κιλών και όγκου 11 λίτρων του υβριδικού συστήματος έχει χωρητικότητα 0,8 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα. Στο σύνολο του το υβριδικό σύστημα έχει βάρος 35 κιλών.
Έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας
Η αποδοτικότητα του e-Hybrid σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στο έξυπνο σύστημα πέδησης/ανάκτησης της ενέργειας. Ανάλογα με τις συνθήκες, κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου το σύστημα μετατρέπει μεγάλο ποσοστό της ενέργειας σε ηλεκτρική που φορτίζει την μπαταρία. Την ίδια στιγμή, εφόσον το σύστημα κρίνει πως οι συνθήκες είναι οι κατάλληλες, ο ηλεκτροκινητήρας BSG επίσης μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία με τη χρήση του θερμικού κινητήρα. Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας σε συνδυασμό με τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος σημαίνει ότι σε καθημερινές αστικές συνθήκες, τα Jeep e-Hybrid κινούνται για περίπου το 50% του χρόνου με το θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας.
Σε ένα σύντομο video η Jeep παρουσιάζει τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και τα οφέλη του καινοτόμου υβριδικού συστήματος e-Hybrid: