Η Nissan φέρνει στην Ευρώπη την τεχνολογία αιχμής e-4ORCE, ένα νέο και μοναδικό σύστημα τετρακίνησης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα για να προσφέρει ασυμβίβαστες επιδόσεις, σε όλες τις συνθήκες.
Το «e» αντιπροσωπεύει τις τεχνολογίες της Nissan που ενεργοποιούνται από ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύστημα. Η ονομασία «4ORCE», συμβολίζει τη φυσική δύναμη και ενέργεια (από την λέξη FORCE) με το «4» να σημαίνει την 4κίνηση.
Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης της Nissan, είτε με το πρωτοποριακό σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία.
Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 PS με έναν μπροστινό κινητήρα 204 PS και έναν πίσω 136 PS. Αυτό δημιουργεί μια δυναμική επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω, από ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Το Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 306 PS. Αυτό προσφέρει μια συναρπαστική επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Και τα δύο οχήματα προσφέρουν οδηγική αυτοπεποίθηση και ευέλικτο χειρισμό σε όλες τις συνθήκες, επιτρέποντας μια ισχυρή αλλά ομαλή οδηγική εμπειρία.
Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα ομοιόμορφα κατανεμημένο σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Με το σύστημα e-4ORCE ενεργοποιημένο, οι οδηγοί ακολουθούν εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή στροφής με ελάχιστη διόρθωση διεύθυνσης, επιτρέποντάς τους να αισθάνονται την ισχύ του EV και να απολαμβάνουν την εξηλεκτρισμένη εμπειρία χειρισμού. Η τεχνολογία e-4ORCE παρέχει συνεχή, ισορροπημένο έλεγχο πλαισίου, ανίχνευση γραμμής και ακρίβεια διεύθυνσης, για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του οδηγού και αντιστάθμιση των κοινών αποκρίσεων όπως η υποστροφή, διατηρώντας την ισορροπία στην καμπίνα, για μια πιο ευχάριστη εμπειρία στο αυτοκίνητο.
Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται μπροστά και πίσω για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ το φρενάρισμα ελέγχεται ξεχωριστά, για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος διπλού μοτέρ και τις δυνατότητες διανυσματικής ροπής πέδησης, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, είτε ο δρόμος είναι βρεγμένος – γλιστερός, είτε καλύπτεται από χιόνι. Το κλειδί για την ισορροπία του οχήματος στο δρόμο είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος από το σύστημα διπλού κινητήρα, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10000ο του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.
Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του e-4ORCE για όλους τους επιβάτες είναι η άνετη διαδρομή, με ελάχιστη διαμήκη «βουτιά» του αμαξώματος υπό επιβράδυνση, χάρη στο ισχυρό αναγεννητικό φρενάρισμα. Το φαινόμενο της «βουτιάς» καταστέλλεται, ελέγχοντας την αναγεννητική ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Επιπλέον, το σύστημα διπλού κινητήρα σημαίνει μεγαλύτερο επίπεδο δέσμευσης αναγεννητικής ενέργειας από ένα σύστημα με έναν κινητήρα, βελτιστοποιώντας την απόδοση του οχήματος σε κάθε ευκαιρία.