Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια τεχνικού ελέγχου ή επισκευής, ο μηχανικός μπορεί να έχει αμφιβολίες ή να χρειάζεται επιβεβαίωση από τα κεντρικά. Μια διαδικασία χρονοβόρα, ωστόσο, καθώς θα πρέπει να τραβήξει φωτογραφίες, να συντάξει αναφορά και στη συνέχεια να τη στείλει στο αρμόδιο τμήμα. Η Ford βάζει τέλος στη γραφειοκρατία, μέσω της τεχνολογίας SWIS.
Το «See What I See («Βλέπε ό,τι βλέπω»)» αποτελείται από μια κάμερα και ένα headset (σετ ακουστικού-μικροφώνου), συνδεδεμένα απευθείας στο Κέντρο Τεχνικής Υποστήριξης του Μίσιγκαν. Μέσω του SWIS, ό,τι έχει μπροστά του ο μηχανικός προβάλλεται σε πραγματικό χρόνο στους συναδέλφους του στο TAC (Technical Assistance Center), επιλύοντας επί τόπου τυχόν απορίες ή διορθώνοντας λάθη εν τη γενέσει τους. Πέρα από την οπτικοακουστική επικοινωνία, το SWIS προσφέρει δυνατότητα επαυξημένης πραγματικότητας και βελτιώνει περαιτέρω το έργο των μηχανικών, δίνοντάς τους εικόνες σε μεγέθυνση ή ακόμα και τεχνικά σχεδιαγράμματα.
Τα προφανή οφέλη της εν λόγω τεχνολογίας, έχουν να κάνουν φυσικά με το χρόνο παραμονής στο συνεργείο. Με το SWIS «σβήνονται» οι καθυστερήσεις που προκαλούνται από την αργή διάγνωση της βλάβης ή της τυχόν λάθος χρήσης εργαλείων, καθώς το τεχνικό κέντρο φροντίζει να ενημερώνει αμέσως για τη σωστή πορεία των εργασιών. Όπως αναφέρει ο David Green, ειδικός σε προγράμματα εξοπλισμού, το SWIS λύνει τα προβλήματα πριν καν ανακύψουν: «Σε ένα περιστατικό, ένας τεχνικός μας ανέφερε πως το αυτοκίνητο δεν έσβηνε την ένδειξη χαμηλής πίεσης των ελαστικών, ό,τι κι αν έκανε ο ίδιος. Με το SWIS είδαμε πως χρησιμοποιούσε λάθος εργαλείο, τον ενημερώσαμε και η διόρθωση εκτελέστηκε κατά το δέοντα τρόπο. Φανταστείτε πόσο χρόνο θα μπορούσε να έχει χάσει μέχρι να το διαπιστώσει μόνος του, καθυστερώντας αντιστοίχως και την παράδοση του αυτοκινήτου στον πελάτη».
Μέχρι στιγμής το SWIS που χρησιμοποιείται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Ford στις Η.Π.Α. , απασχολεί περίπου 150 τεχνικούς στο TAC και έχει μοιράσει 1.200 headsets σε όλη τη χώρα. Χωρίς το SWIS, οι τεχνικοί αυτοί καλούνται να αναγνωρίσουν τη βλάβη μέσω περιγραφής από το τηλέφωνο – και οι κλήσεις αγγίζουν τις 5.000 εβδομαδιαίως! Σε περίπου 200 εξ αυτών δεν είναι δυνατή η αναγνώριση του προβλήματος δια τηλέφωνου, οπότε ο μηχανικός πρέπει να πάει ο ίδιος στο εκάστοτε συνεργείο. Με το SWIS, αντίθετα, όλα επιλύονται μέσω μιας βιντεοκλήσης.
Η καινοτόμος αυτή τεχνολογία του «Μπλε Οβάλ» χρησιμοποιείται επίσης στον Καναδά, την Ταϊβάν, τη Νότιο Αφρική, το Πουέρτο Ρίκο, την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.