Είναι γεγονός και το επιβεβαίωσε κι η γερμανική μάρκα, πως τα 6κύλινδρα TDI μοτέρ της με ισχύ έως και 282 ίππων θα είναι συμβατά με ανανεώσιμα καύσιμα.
Όλο αυτό γίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας για λιγότερες εκπομπές ρύπων και ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα που «αφήνει» η εταιρεία και είναι αυτή η τάση που έχει εκτοξεύσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Audi άλλωστε ήδη έχει ανακοινώσει πως το 2025 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα παρουσιάσει έναν νέο και τελευταίο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2026 κι έπειτα η Audi θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι έως το 2033 η παραγωγή αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα τερματιστεί. Προς το παρόν η γερμανική εταιρεία αναβαθμίζει ορισμένους από τους κινητήρες ντίζελ που έχουν επικριθεί τόσο πολύ, ώστε να λειτουργούν χρησιμοποιώντας ανανεώσιμα καύσιμα. Το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil ή ελληνιστί φυτικό λάδι επεξεργασμένο με υδρογόνο) θα μπορεί να κινεί τους diesel κινητήρες με ισχύ έως και 282 ίππων.
Σύμφωνα με τη μελέτη της Audi με αυτό τον τρόπο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα είναι μειωμένες από 70 έως και 95%. Ένα ακόμα όφελος είναι πως ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου έχει υψηλό βαθμό κετανίων, στοιχείο που ενισχύει σημαντικά τη διαδικασία της καύσης. Βέβαια το μεγάλο μειονέκτημα είναι πως σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν μόλις 600 σταθμοί πλήρωσης με HVO, με τους περισσότερους να εντοπίζονται στη Σκανδιναβία και κάποιοι στη Γερμανία. Οι TDI κινητήρες που είναι συμβατοί με το HVO είναι επί του παρόντος διαθέσιμοι για τα μοντέλα A4 έως A8, αλλά και για τα μεγαλύτερα Q7 και Q8. Οι μηχανικοί της Audi έχουν δώσει προτεραιότητα στα πιο δημοφιλή diesel μοντέλα, με το Q5 να ακολουθεί στις αρχές του επόμενου μήνα και μέχρι το καλοκαίρι το A6 Allroad θα είναι κι αυτό διαθέσιμο με τον εν λόγω κινητήρα αυτό το καλοκαίρι.