Οι τροχοί των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των κινητήριων συνόλων τους. Είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας, που έχουν όλα τα EVs, είτε μέσω της τοποθέτησης των μοτέρ σε κάθε γωνία του αυτοκινήτου. Το τελευταίο είναι αρκετά κοστοβόρο στην εφαρμογή, για αυτό και το βλέπουμε μόνο σε ακριβές κατασκευές (βλέπε Rivian R1T, Rimac Nevera κλπ). Η Hyundai, ωστόσο, αλλάζει τα δεδομένα και φέρνει αυτή την τεχνολογία στα mainstream segments, δημιουργώντας ένα νέο είδος τροχού.
Το Uni Wheel, όπως ονομάζεται η τεχνολογία των Κορεατών, ενσωματώνει εξαρτήματα της μετάδοσης και απελευθερώνει χώρο στα μετατρόχια, καθιστώντας οικονομικότερη την τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων σε κάθε τροχό. Συγκεκριμένα φιλοξενεί τους μειωτήρες κίνησης, οι οποίοι με τη σειρά τους συνιστούν το κύριο μέρος της μετάδοσης σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η μετατόπισή τους στο εσωτερικό της πλήμνης απελευθερώνει χώρο στον άξονα, επιτρέποντας την τοποθέτηση δυο κινητήρων αντί ενός. Με άλλα λόγια, όλα έρχονται πιο μέσα και ανοίγουν χώρο για δυο κινητήρες ανά άξονα, αντί ενός μεγάλου. Ως αποτέλεσμα μπορούν να αναλάβουν 4 μοτέρ (που δεν ενσωματώνονται στον τροχό), τροφοδοτώντας έκαστο από έναν τροχό.
Η αλλαγή αυτή επιφέρει τεράστια πλεονεκτήματα, τόσο από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών όσο και αυτονομίας. Οι 4 μικροί κινητήρες αντί των 2 μεγάλων (ένας ανά άξονα) επιτρέπουν στους μηχανικούς την βελτιστοποίηση της κατανομής του βάρους, τη μείωση του κέντρου μάζας και την καλύτερη διαχείριση της δύναμης, αυξάνοντας παράλληλα το διαθέσιμο χώρο για τη μπαταρία. Κοντολογίς, και πιο καλοστημένο αυτοκίνητο, και με μεγαλύτερη αυτονομία. Εκτός αυτού, δίνει τη δυνατότητα για τοποθέτηση ζαντών έως 25 ιντσών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το παρουσιαστικό ενός SUV (δύσκολα να δούμε τέτοια διάσταση σε Ioniq 5, για παράδειγμα).
Η Hyundai προς το παρόν δεν ανακοινώνει πότε θα παρουσιάσει το πρώτο της αυτοκίνητο με την τεχνολογία Uni Wheel, αλλά σίγουρα όταν το κάνει θα αφορά τις κυριότερες αγορές του κόσμου. Όπως αναφέρουν οι Korea Times, έχουν ήδη κατοχυρωθεί σχετικές πατέντες πέρα από την Κορέα, σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες.