Η «χρυσή» μπαταρία των Κινέζων που φορτίζει σε 15′

Ο πόλεμος με το άγχος της αυτονομίας συνεχίζεται, καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν μπαταρίες ικανές να υποστηρίξουν υπερ-ταχεία φόρτιση. Οι Κινέζοι πρωτοστατούν στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, με το πιο πρόσφατο παράδειγμα ultra-fast φόρτισης να μας έρχεται από την Geely και τη «χρυσή μπαταρία» της.

Η νέα συστοιχία είναι τύπου λιθίου-σιδηρού-φωσφορικού (lithium-iron-proshapte/LFP για συντομία) και χαρακτηρίζεται από τον εξαιρετικό βαθμό αξιοποίησης. Ενώ συνήθως οι μπαταρίες LFP εμφανίζουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις NMC (nickel-maganese-cobalt/νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου), η Golden Battery της Zeekr φτάνει στο εντυπωσιακό 83,7% αξιοποίησης του όγκου της. Κάτι που αφενός την καθιστά συμπαγή σε διαστάσεις, αφετέρου αποδοτικότατη ενεργειακά. Ενδεικτικά οι μπαταρίες NMC που χρησιμοποιεί τώρα η θυγατρική της Geely στα αυτοκίνητά της, δεν ξεπερνούν το 72%.

Παρά την υψηλή πυκνότητά της συστοιχίας, η Zeekr υπογραμμίζει ότι η νέα μπαταρία είναι απόλυτα ασφαλής και ανθεκτική στη φωτιά. Μια ανθεκτικότητα, που φέρεται να αποδεικνύεται από αυστηρές δοκιμές ασφαλείας του Εθνικού Κέντρο Επιθεώρησης και Δοκιμών Ποιότητας Οχημάτων, στην Κίνα. Σύμφωνα με τη Zeekr η νέα μπαταρία υποστηρίζει ικανότητα φόρτισης έως και 500 kW, παρέχοντας μια εξαιρετικά ταχεία αναπλήρωση ενέργειας που δίνει 500 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά! Συνολικά η αγνώστου χωρητικότητας συστοιχία υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 870 χλμ., πάντα στον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CLTC. Σε WLTP δηλαδή θα πρέπει να περιμένουμε σημαντικά χαμηλότερους αριθμούς, δίχως αυτό να στερεί κάτι από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της νέας τεχνολογίας.

Το πρώτο αυτοκίνητο που θα επωφεληθεί της πολλά υποσχόμενης μπαταρίας, θα είναι το Zeekr 007. Ένα φουτουριστικό και αεροδυναμικό σεντάν, που σκοπό έχει να τα βάλει με το Tesla Model 3. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.200 υπερ-ταχυφορτιστές στην Κίνα, με τη Zeekr (και τη Geely) να δεσμεύεται για την επέκταση του δικτύου στα 10.000 σημεία μέχρι το 2026. Προς το παρόν, όμως, κανένα από τα υπάρχοντα 2.200 δεν μπορεί να προσφέρει φόρτιση 500 kW (360 kW μάξιμουμ).

Get it on Google Play Download on the App Store