Mercedes και ασφάλεια είναι έννοιες αλληλένδετες, δεκαετίες τώρα. Η γερμανική εταιρία ανέκαθεν επένδυε τεράστια ποσά στο συγκεκριμένο τομέα, με τα επικουρικά συστήματα και την αυτόνομη οδήγηση να μην αποτελούν εξαίρεση.
Η φίρμα από τη Στουτγκάρδη σύναψε συμφωνία δισεκατομμυρίων με την εταιρία τεχνολογίας Luminar Technologies, προκειμένου να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά της την επόμενη γενιά LiDAR. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, το εν λόγω σύστημα «έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα υψηλότατα στάνταρ της Mercedes, για μια εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης που θα μπορεί να λειτουργεί σε υψηλότερες ταχύτητες». Παράλληλα, η νέα τεχνολογία της Luminar θα βελτιώσει την απόδοση των συστημάτων ασφαλείας, όπως την ενεργή διατήρηση ταχύτητας, την αναγνώριση κινδύνων, το αυτόματο φρενάρισμα, τη διατήρηση λωρίδας και ούτω καθεξής.
«Τα πρότυπα της Mercedes για την ασφάλεια και την απόδοση των αυτοκινήτων είναι από τα αυστηρότερα στον κλάδο – και η απόφασή της να επενδύσει στη Luminar ενισχύει αυτή τη δέσμευση», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Luminar, Austin Russell. «Είμαστε έτοιμοι να επιτρέψουμε την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας στην ευρύτερη κλίμακα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήταν ένας απίστευτος αγώνας με το χρόνο και είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στην υλοποίηση του εγχειρήματος, μαζί με τη Mercedes-Benz». Αν και οι οικονομικές λεπτομέρειες της συνεργασίας δεν έχουν ανακοινωθεί, οι Αμερικανοί αναφέρονται σε αυτή ως «συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων»
Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schäfer, συμπλήρωσε: «Έχουμε ήδη εισαγάγει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 στα κορυφαία μοντέλα μας. Στη συνέχεια, θέλουμε να εφαρμόσουμε προηγμένα χαρακτηριστικά αυτοματοποιημένης οδήγησης σε ευρύτερη κλίμακα του χαρτοφυλακίου μας». Με άλλα λόγια, τα κορυφαία χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης θα γίνουν μελλοντικά διαθέσιμα και σε μοντέλα κάτω από τις EQS και S-Class, που αυτή τη στιγμή είναι οι μοναδικές προνομιούχες.
Αξίζει να αναφέρουμε πως την τρέχουσα έκδοση Iris του συστήματος LiDAR από την Luminar χρησιμοποιούν πολλοί κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων οι Volvo, Polestar, SAIC και Nissan. Η τελευταία μάλιστα έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2030, κάθε μοντέλο της θα είναι διαθέσιμο με τεχνολογία LiDAR.