Πριν από περίπου 5 μήνες η Mercedes-AMG παρουσίασε το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της, τουλάχιστον μέχρι το λανσάρισμα του hypercar ONE. Η GT 63 E προκάλεσε αίσθηση με τους 843 ίππους και την τεχνολογία της, με τους Γερμανούς να αποκαλύπτουν σήμερα το σύνολο των τεχνικών χαρακτηριστικών.
Αρχικά είχαν δημοσιοποιηθεί τα specs που «έκαιγαν» το κοινό, ήτοι ισχύς, 0-100 χλμ./ώρα, τελική, κατανάλωση κλπ. Τώρα ήρθε η ώρα για την πλήρη τεχνική αποκάλυψη της ομοβροντίας από τη Στουτγκάρδη, περιλαμβάνοντας κύκλο στροφής, χωρητικότητα πορτμπαγκάζ και λοιπά καθημερινά, αλλά παράλληλα τόσο χρήσιμα στοιχεία. Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη, η GT 63 E αποτελεί την πρώτη plug-in υβριδική Mercedes-AMG και συνδυάζει τον κλασικό 4.0λτ. V8 twinturbo με ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα. O βενζινοκινητήρας παράγει 639 ίππους/900 Nm και δέχεται μια αρωγή από το ηλεκτρικό μοτέρ, που φτάνει τους 204 ίππους.
Οι τέσσερις τροχοί παραλαμβάνουν συνολικά 843 ίππους και 1.470 Nm, μέσω του 9τάχυτου αυτόματου κιβωτίου AMG Speedshift. Ένα έξτρα κιβώτιο 2 σχέσεων αναλαμβάνει τη διαχείριση του ηλεκτροκινητήρα, ενσωματώνοντας επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε ρυθμούς αστραπής, σε μόλις 2,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 316 χλμ./ώρα! Κι όλα αυτά με μέση κατανάλωση, που σύμφωνα με την Mercedes αγγίζει τα 8,6 λτ./100 χλμ., την ώρα που οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται κάτω από τα 200 γρ.CO2/χλμ. (196, για μόλις 170,52 ευρώ τέλη κυκλοφορίας)! Σε αυτό βοηθά η μπαταρία των 6,1 kWh και 89 κιλών, που επιτρέπει μέχρι 12 χλμ. κίνησης αποκλειστικά με το ρεύμα.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι κι η ύπαρξη ενός συστήματος μίζας-γεννήτριας που παίρνει κίνηση από ιμάντα, έχει ισχύ 14 ίππων και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια όλα τα δευτερεύοντα συστήματα του αυτοκινήτου. Στη διάθεση του ο οδηγός έχει 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μέσω του AMG Dynamic Select (Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery και Individual), με το Slippery να μειώνει την ισχύ και να βελτιστοποιεί την καμπύλη ροπής, ώστε να διευκολύνει το έργο της πρόσφυσης σε ολισθηρές συνθήκες.
Η μήκους 5.054 χλστ. και πλάτους 1.953 χλστ. μπερλίνα έχει κύκλο στροφής μόλις 12,2 μέτρων, χάρις στη στάνταρ παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης που μειώνει την ακτίνα κατά 0,4 μέτρα σε σχέση με τις GT 4-Door χωρίς RWS. Ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιό του και το διαφορικό στον πίσω άξονα μειώνουν σημαντικά τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που ανέρχεται πλέον στα 335 λίτρα (456 λίτρα οι κανονικές GT 4-Door). Μικρότερο είναι και το ρεζερβουάρ, πέφτοντας στα 66 λίτρα από 80. Με αυτό στο 90%, έναν επιβάτη 68 κιλών και αποσκευές 7 κιλών (η τυποποιημένη μέθοδος μέτρησης βάρους στην Ε.Ε.), το συνολικό βάρος της κορυφαίας τετράθυρης AMG φτάνει τα 2.380 κιλά. Παρά τους σχεδόν 2,4 τόνους, η τεράστια ισχύς του plug-in hybrid συστήματος «καθαρίζει» και δίνει μια αναλογία 2,8 κιλών ανά ίππο!