«Ενός κακού μύρια έπονται» λέει η πάντα επίκαιρη και πολλαπλώς χρησιμοποιούμενη σοφότατη ρήση, όταν μιλάμε για προβλήματα που απορρέουν από κάποιο άλλο. Οι «διαστημικές» τιμές των καυσίμων, επί παραδείγματι, πέρα από τα βασανιστήρια στην τσέπη και τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φέρνουν σε απόγνωση τους οδηγούς και λόγω κίνησης. Ο λόγος; Τα αυτοκίνητα που μένουν από βενζίνη!
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, κάθε μέρα στους δρόμους της Αθήνας ακινητοποιούνται κατά μέσο όρο 4 οχήματα λόγω έλλειψης καυσίμου! Η συντριπτική τους πλειοψηφία πρόκειται για βενζινοκίνητα Ι.Χ., κατηγορία οχημάτων που έχει πληγεί περισσότερο από όλες λόγω των απίστευτων τιμών της αμόλυβδης. Όπως αναφέρει ο ο σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, τα έκτακτα περιστατικά στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας έχουν διπλασιαστεί και πλέον ανέρχονται σε 8 ημερησίως, από 4 που ήταν μέχρι πρότινος. Ένας διπλασιασμός που οφείλεται κυρίως στα ρεζερβουάρ αυτοκινήτων που αδειάζουν εν κινήσει, ερχόμενα να προστεθούν στα περιστατικά βλαβών – ατυχημάτων και να επιβαρύνουν περαιτέρω τους ήδη «φρακαρισμένους» δρόμους του λεκανοπεδίου.
Η εξήγηση για τις πρωτοφανούς συχνότητας εικόνες, σύμφωνα με τον κύριο Λογοθέτη είναι απλή: δεν έχουμε προσαρμοστεί ακόμα στην ακρίβεια. «Εκεί που παλαιότερα βάζαμε 10 ευρώ και ξέραμε ότι μας φτάνουν για μια Χ απόσταση, τώρα βάζουμε 10 ευρώ και μπορούμε να διανύσουμε σχεδόν τη μισή», εξηγεί. Το σημείο που γίνεται η κατάσταση χειρότερη, όμως, είναι το κλασικό λαμπάκι της βενζίνης. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα αναγράφουν την αυτονομία, οπότε ο οδηγός δεν πηγαίνει στην τύχη. Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, 8 στους 10 οδηγούς που βάζουν πλέον βενζίνη πηγαίνουν στα πρατήρια με το λαμπάκι αναμμένο ή τον δείκτη στο «E» (empty-άδειο)».
Εξαρτώνται, δηλαδή, σε τεράστιο βαθμό από τη ρεζέρβα του ντεπόζιτου, η οποία με τη σειρά της εξαρτάται σε εξίσου μεγάλο βαθμό από το στυλ οδήγησης και το εκάστοτε μοντέλο. Κατά συνέπεια, είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσει κάποιος πόσο καύσιμο απομένει στο ρεζερβουάρ -ειδικά στα παλιότερα μοντέλα, που δεν διαθέτουν trip computer- και παράλληλα πολύ εύκολο να μείνει από καύσιμο. Σημειωτέον, βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων και με τελευταία ενημέρωση 22/5, η μέση πανελλαδική τιμή της 95άρας αμόλυβδης είναι στα 2,258 ευρώ/λίτρο, αυτή της 100άρας στα 2,405 ευρώ/λίτρο, το πετρέλαιο κίνησης στα 1,875 ευρώ/λίτρο και το υγραέριο κίνησης στα 1,131 ευρώ/λίτρο.