Σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στους δρόμους της Αθήνας προτείνει ο Κώστας Μπακογιάννης, περιλαμβάνοντας και μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα.
Ο δήμαρχος Αθηναίων κατέθεσε πακέτο 16 προτάσεων στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σταϊκούρα, στοχεύοντας τόσο στη βελτίωση των κυκλοφοριακών στους δρόμους της πρωτεύουσας, όσο και την ενίσχυση της ασφάλειας πεζών και δικυκλιστών. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η μείωση της ανώτατης επιτρεπόμενης ταχύτητας κατά 20 χλμ./ώρα σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο του δήμου, εξαιρουμένων κάποιων κεντρικών αρτηριών (βλέπε λεωφόρο Συγγρού). Όπως δήλωσε ο κ. Μπακογιάννης: «Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της. Στη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσα αναλυτική πρόταση 16 σημείων μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜM, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία και άλλα».
Ο φορέας αυτός θέλει να βάλει τέλος στο γραφειοκρατικό χάος που επικρατεί ανάμεσα στις αρμοδιότητες των διαφόρων υπηρεσιών, επιταχύνοντας όλες τις σχετικές διαδικασίες . Η θεμελιώδης αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι πρώτη στις προτεραιότητες, όπως και η εντονότερη παρουσία της Τροχαίας, μαζί με την ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας έμψυχα και διαδικαστικά (διεύρυνση αρμοδιοτήτων). Παράλληλα προτείνεται επέκταση του πράσινου δακτυλίου με επιτήρηση ηλεκτρονικών μέσων, η αυστηρή εφαρμογή του νόμου όταν γίνεται κάποια πορεία (ώστε να διατηρείται, όσο γίνεται, η κυκλοφορία οχημάτων), η φιλοξενία των ξένων επισήμων εκτός του κέντρου (για να μην κλείνουν τα πάντα λόγω ασφάλειας) και η ενίσχυση των υποδομών για εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης (με τα πόδια ή ποδήλατο).
Ταυτόχρονα αναφέρεται η πρόθεση για ανάπτυξη ενός ολιστικού σχεδίου γύρω από τις φορτοεκφορτώσεις στον αστικό ιστό, προκειμένου αφενός να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και αφετέρου να μη δυσχεράνει τις προμήθειες των καταστημάτων. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται η εξέταση της ποσότητας και των τοποθεσιών στις πιάτσες των ταξί, όπως και εκείνη για τα σημεία στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων. H διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του carsharing (ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που εναλλάσσουν χρήστες), επίσης περιλαμβάνονται στις υπό εξέταση μεταρρυθμίσεις του κ. Μπακογιάννη.