Μετά από σχεδόν ένα μήνα, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων πέρασε αυτή του diesel κίνησης, όχι όμως στα πρατήρια, αλλά στο διυλιστήριο. Συγκεκριμένα, από τις 29 έως 31 Οκτωβρίου τα 1.000 λτ. βενζίνης τιμολογούνταν από τα ΕΛ.ΠΕ. στα 1.532,443 ευρώ και από τη Motor Oil στα 1.531,914 ευρώ, ενώ το ντίζελ ήταν στα 1.530,247 ευρώ και 1.529,139 ευρώ αντίστοιχα (συμπεριλαμβανομένων φόρων – τελών, προ ΦΠΑ).
Στην αντλία όμως αυτή η διαφορά δεν φάνηκε, μέχρι τουλάχιστον την Κυριακή 30 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών που ανακοινώνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση πανελλαδική τιμή πώλησης της 95άρας βενζίνης διαμορφώθηκε στα 2,034 €/λτ. και του diesel στα 2,114 €/λτ.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο συντελεστής ΕΦΚ σε βενζίνες και πετρέλαια διαμορφώνεται σε 700 και 410 €/1.000 λτ. Κοινώς το ακριβότερο από το διυλιστήριο και κατά επέκταση στην αντλία ντίζελ κίνησης, έχει χαμηλότερη φορολογία και κόστος διύλισης από τη βενζίνη, παρόλα αυτά η τελική του τιμή είναι υψηλότερη. Κάτι που «έσωζε» για αρκετό καιρό η επιδότηση των 0,15 €/λτ. στην αντλία.
Όμως από την 1η Οκτωβρίου που έπαψε να ισχύει, η τιμή του πετρελαίου κίνησης εκτοξεύθηκε, μαζί και το κόστος μετακινήσεων για χιλιάδες οδηγούς, την εφοδιαστική αλυσίδα και κατά επέκταση τα προϊόντα. Ελπίδα πήγαν να δώσουν δημοσιεύματα για τρίτη εκδοχή του Fuel Pass και την επαναφορά της επιδότησης αντλίας για το ντίζελ κίνησης. Όμως σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, δεν έχει τεθεί θέμα για Fuel Pass 3.