Μια έρευνα της γαλλικής εταιρίας έρχεται να πιστοποιήσει αυτά που διαχρονικά γνωρίζουμε και βιώνουμε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους. Το «μεγαλείο» του Έλληνα οδηγού.
Η κατάληψη της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης, η άσκηση λεκτικής βίας και το κορνάρισμα αποτελούν τις πλέον προσφιλείς συνήθειες των Ελλήνων, όταν παίρνουν θέση πίσω από το τιμόνι, καταδεικνύοντας με γλαφυρό τρόπο την έλλειψη οδηγικής παιδείας. Συμπεριφορές του είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά λίγες εξ αυτών κατέχουν τα πρωτεία. Φυσικά, πρώτη και καλύτερη η Ελλάδα με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να εφαρμόζει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με την Ιταλία να ακολουθεί κατά πόδας, στο 2,2%. Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η IPSOS και αφορούσε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την έρευνα υποδειγματικοί στην οδήγηση αποδεικνύονται οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης δείχνουν οι Σλοβάκοι. Προδιάθεση σε επιθετική/ανάρμοστη συμπεριφορά δείχνουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με την Γαλλία. Τα μπινελίκια κατά την διάρκεια της οδήγησης αποδεικνύεται αγαπημένη ελληνική συνήθεια, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ λίγο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην 3η θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα την χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.
Δείτε ακόμα: 20.657 παραβάσεις το Δεκέμβριο μόνο στην Αττική!
Οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στα μέρη μας. Αντίθετα οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτή την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.
Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%), οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να οδηγούν στη μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά την σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγάει στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).
Διαβάστε επίσης: Με ποιες παραβάσεις χάνεις δίπλωμα & άδεια
Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Σημειωτέον: η έρευνα βασίστηκε στη συμπλήρωση ερωτηματολογίου. Κάτι που σημαίνει πως τα αποτελέσματα προέρχονται από τις δηλώσεις των ερωτηθέντων. Όπερ εστί, δεν αποκλείεται τα ποσοστά να βρίσκονται ακόμα ψηλότερα στην πραγματικότητα.