Από σήμερα, 1 Οκτωβρίου, παύει να ισχύει η επιδότηση των 0,15€/λτ. στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης, που σημαίνει ότι χιλιάδες ιδιώτες οδηγοί, εταιρείες και επαγγελματίες θα κληθούν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Γεγονός που αν μη τι άλλο θα προκαλέσει ένα ντόμινο ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες, λόγω της αύξησης του κόστους των μεταφορών.
Την αύξηση αυτή αμέσως κάποιοι πρατηριούχοι την εκμεταλλεύτηκαν από το πρώτο κιόλας λεπτό που τέθηκε σε ισχύ, ενώ άλλοι κράτησαν τις χθεσινές τιμές. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα τις διατηρήσουν για πολύ ακόμα αφού τις επόμενες ώρες και μέρες όλοι θα πουλάνε ακριβότερα το πετρέλαιο κίνησης.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην ίδια περιοχή άλλα πρατήρια πουλούσαν το diesel με την ανεβασμένη τιμή και άλλα με την παλαιότερη. Για παράδειγμα, στην οδό Πειραιώς και σε απόσταση περίπου 300 μέτρων, το ένα πρατήριο πουλούσε το diesel στα 1,869€/λτ. (με τιμή βενζίνης 1,899€/λτ.) και το άλλο ήταν φθηνότερο στο πετρέλαιο με τιμή 1,769€/λτ., αλλά ακριβότερο στη βενζίνη (1,959€/λτ.) Αναμενόμενα οι οδηγοί που έβλεπαν τη χαμηλότερη τιμή έσπευδαν να φουλάρουν για να πληρώσουν λιγότερα λεφτά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ακόμα και ουρές.
Τι σημαίνει όμως στην πράξη η αύξηση της τιμής των 0,15€/λτ.; Σύμφωνα με τις τελευταίες τιμές που ανακοίνωσε στις 29/9 το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η μέση τιμή λιανικής πώλησης του diesel κίνησης στην Ελλάδα, ήταν στα 1,823€/λτ. Αν σε αυτή την τιμή προσθέσουμε την αύξηση, τότε πάει στα 1,973€/λτ. Ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα που καταναλώνει περίπου 6 λτ./100 χλμ. και διανύει το μήνα 1.000 χλμ., πριν θα πλήρωνε 109 ευρώ. Από εδώ και πέρα το κόστος θα είναι στα 118 ευρώ, δηλαδή 9 ευρώ παραπάνω.