Ένα νέο μοντέλο τιμολόγησης στα διόδια της Αττικής Οδού αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», σύμφωνα με το οποίο το αντίτιμο θα εξαρτάται από την ώρα διέλευσης.
Όπως ανέφερε ο κ. Πολίτης: «Τις επόμενες ημέρες θα στείλουμε στα οκτώ υποψήφια σχήματα το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης, ενώ αναμένουμε τις αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών για την τιμολογιακή πολιτική στα διόδια. Έχουμε προτείνει ένα μοντέλο τιμολόγησης, που θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα χρήσης του άξονα και θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου. Εκτιμούμε ότι έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η υποβολή των οικονομικών προσφορών.» Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Κατά τις ώρες αιχμής, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη προσέλευση οχημάτων, το αντίτιμο θα είναι υψηλότερο. Αντίθετα, οι περίοδοι της ημέρας (και της νύχτας) με λίγη κίνηση θα επιβαρύνουν λιγότερο τους οδηγούς. Στη θεωρία, η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην αποσυμφόρηση των οδικών διαύλων της Αττικής Οδού, προκειμένου να αποφευχθούν σκηνικά όπως τα πρωτοφανή περσινά, όταν εγκλωβίστηκαν χιλιάδες άνθρωποι λόγω κακοκαιρίας. Έχει πολύ ενδιαφέρον, ωστόσο, να δούμε πώς θα αποδώσει στην πράξη -αν φυσικά εφαρμοστεί- καθώς όταν ελαττώνει η κυκλοφορία οχημάτων σε έναν οδικό άξονα, μετακυλά σε κάποιον άλλο. Και στην προκειμένη, ο Κηφισός, η λεωφόρος Κηφισίας και η Μεσογειών -για να παραθέσουμε τα πλέον «πονεμένα» παραδείγματα- είναι ήδη στα όριά τους (ειδικά το ποτάμι, πολύ πέρα από αυτά).