Με σημαντική άνοδο ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έχει ξεκινήσει το 2023, γεγονός που κατά ένα μεγάλο ποσοστό οφείλεται στις καθυστερήσεις των παραδόσεων του 2022. Έτσι το πρώτο 3μηνο φέτος έχει μπει πολύ δυναμικά, αφού στους ελληνικούς δρόμους ήδη έχουν κυκλοφορήσει 33.774 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 22.427 το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι, διαφορά που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 50,6%!
Πρωτιά για το Opel Corsa
Ανατροπή έχει υπάρξει όμως και στην πρώτη θέση του συνόλου της αγοράς. Στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ανεξαρτήτως κατηγορίας για το πρώτο τρίμηνο του 2023, έχει βρεθεί το Opel Corsa, όταν για συνεχόμενα χρόνια τη θέση καταλάμβανε σταθερά το Toyota Yaris. Επίσης, το Corsa είναι Νο1 σε πωλήσεις στην κατηγορία του και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι το Corsa είναι διαθέσιμο τώρα για όλους με πρόγραμμα επιδότησης ανταλλαγής, συν εγγύηση τελικής τιμής, σύντομο χρόνο παράδοσης και 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Μπροστά οι βενζινοκινητήρες
Όσον αφορά τον τύπο των κινητήρων, το Α’ 3μηνο του 2023, τη μερίδα του λέοντος έχουν οι βενζίνης με ποσοστό 44,2%, έναντι 45,3% πέρυσι. Ακολουθούν τα υβριδικά με 27,2% έναντι 27,6% το 2002, ενώ εντύπωση προκαλεί η -έστω μικρή- αύξηση των ντίζελ στο 16,6% (από 15,3%). Άνοδος έχει σημειωθεί και στα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά και Plug-in Hybrid), με ποσοστό 9,3% (7,9% πέρυσι).
Πρωταγωνιστές τα μικρά αυτοκίνητα
Σχετικά με τις κατηγορίες, αυτή των μικρών αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί, φτάνοντας το 30,7% του μεριδίου της συνολικής αγοράς (23,7% το 2022). Ακολουθούν τα μικρά SUV με 25,9% (έναντι 26,9%) και τα μικρομεσαία SUV με 21,8% (από 23,6%). Τα μικρομεσαία χάτσμπακ έπεσαν στο 7,1%, έναντι 9,3%. Συνολικά τα μικρά μοντέλα (χάτσμπακ και SUV) μετρούν φέτος το 56,6% και τα μικρομεσαία το 28,9%.
Θετικά κινούνται οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων και στην Ευρώπη συνολικά. Το πρώτο 2μηνο του 2023 έφτασαν τα 1.607.613 οχήματα, από 1.453.112 το 2022 (+10,6%). Στην πρώτη θέση της συνολικής κατάταξης είχε βρεθεί το Dacia Sandero.