Ο σοφός λαός λέει πως ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Έκφραση που πιάνει τόπο και στον κλάδο του αυτοκινήτου. Επομένως είναι απορίας άξιο γιατί η Fiat το 2018 αποφάσισε να παύσει την κυκλοφορία του Fiat Punto!
Το Fiat Punto είναι ένα από τα μοντέλα που έχει συνδέσει το όνομά του με την ιστορία της ιταλικής μάρκας, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι θα θυμάστε τον ερχομό του το 1993 ως αντικαταστάτη του Fiat Uno, με το θρυλικό Fiat Punto GT να φωλιάζει για τα καλά στις καρδιές των γρήγορων. Το 2005 ήρθε η επόμενη γενιά, το Grande Punto με πλήθος αλλαγών και νέα σχεδίαση. Η γενιά αυτή δέχθηκε 2 facelift, ένα το 2009 με την ονομασία Punto Evo και την τελευταία το 2012, με την Fiat να επιστρέφει στο αρχικό όνομα Punto. Έκτοτε αφέθηκε στην τύχη του με την καριέρα του να τερματίζει άδοξα κι αφήνοντας την Fiat χωρίς μοντέλο στην κατηγορία των μικρών.
Φαίνεται όμως ότι αυτό θα αλλάξει, μιας και έπειτα από την ένταξη της Fiat στον όμιλο Stellantis, η νέα διοίκηση θέλει να αναβιώσει το μικρό ιταλικό. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πρώιμες πληροφορίες, το νέο Punto θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP EMP1. Μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται κι από άλλα μικρά που ανήκουν στο group, όπως το Peugeot 208 και το Opel Corsa. Διά της εις άτοπον απαγωγής λοιπόν, το νέο Fiat Punto πέρα από την πλατφόρμα θα εξοπλίζεται και με τις ίδιες γκάμες κινητήρων, με την ισχύ να είναι από 75 έως και 130 ίππους. Και μιας και τα 208 και Corsa προσφέρονται κι ως ηλεκτρικά, δεν αποκλείεται να δούμε και το Punto μελλοντικά, εξοπλισμένο με την νέα κι εναλλακτική τεχνολογία κίνησης.
Μπορεί ακόμα το project να βρίσκεται στα σπάργανα, όμως αποτυπώνει πλήρως το όραμα, αλλά και το αναπτυξιακό πλάνο της Stellantis. Να αξιοποιήσει από κάθε μάρκα που ανήκει στον όμιλο την υστεροφημία που έχει και την αγάπη του αγοραστικού κοινού, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων. Που συνδυαστικά με το χαμηλό κόστος εξέλιξης και κατασκευής, λόγω των κοινών μηχανολογικών μερών μεταξύ των αυτοκινήτων, θα εκτοξεύσει την κερδοφορία της, γιγαντώνοντάς την περαιτέρω στο αυτοκινητιστικό στερέωμα.