Οι τάσεις της εποχής δεν μπορούν να αφήσουν ανεπηρέαστα ούτε τα πιο παραδοσιακά/εμβληματικά μοντέλα. Καλή ώρα το Mazda MX-5, που ετοιμάζεται να «διαβεί τον υβριδικό Ρουβίκωνα».
Δείτε ακόμα: «Ξεπουλάει» το μοτέρ SkyΑctiv-X της Mazda
Οι δηλώσεις που έκανε ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της Mazda, Ichiro Hirose, σε βρετανικά μέσα, ουσιαστικά σκιαγραφούν το προφίλ υβριδικής έκδοσης για την επόμενη γενιά του λαοφιλούς roadster. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Hirose: «θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τα καλύτερα μηχανικά μέρη, έτσι ώστε να διατηρήσουμε το βάρος χαμηλά. Ακόμα, δεν έχουμε την απάντηση που χρειάζεται, αλλά σίγουρα θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που ο κάτοχος του δεν θα σκέφτεται πως δεν είναι φιλικό προς το περιβάλλον». Η κοινή μνεία χαμηλού βάρους, χρησιμοποίησης καλύτερων μηχανικών μερών και φιλικότητας προς το περιβάλλον, συνιστούν την είδηση της υβριδοποίησης του MX-5. Εξάλλου, η φημολογία από την Χιροσίμα θέλει την 5η γενιά του MX-5 υβριδική εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο.
Διαβάστε επίσης: «Αίλουρος» το Mazda MX-5 στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Το πρόβλημα για τη Mazda, εκεί όπου εστιάζει και ο Hirose, είναι το βάρος. Η μπαταρία και το μοτέρ ενός υβριδικού συνόλου, ακόμα κι αν πρόκειται για ήπιας μορφής 48V, προσθέτουν κιλά. Τα οποία, σε μια τόσο ευαίσθητη κατασκευή από πλευράς κατανομής βάρους και σεταρίσματος σασί-ανάρτησης, θα προκαλέσουν πονοκέφαλο στους μηχανικούς. Συν το γεγονός ότι ενδεχόμενη αύξηση του βάρους, θα χρειαστεί την ανάλογη τόνωση στην δύναμη ώστε να μην υστερεί σε νεύρο το MX-5. Όπως γίνεται αντιληπτό, δεν υπάρχει η παραμικρή πληροφόρηση για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα. Αυτό που είναι πολύ πιθανό, ωστόσο, είναι η υβριδική τεχνολογία να αφορά κάποια έκδοση -την κορυφαία, λόγου χάρη- και όχι το σύνολο της νέας γενιάς.