Οι δεκαετίες του 1990 και του 2000 ήταν ίσως οι καλύτερες για την τόσο δημοφιλή κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων, αφού τότε ακόμα και 120-130 άλογα ήταν πολλά για ένα τέτοιο μοντέλο. Βέβαια, σπάνια έμεναν όπως είχαν βγει από το εργοστάσιο, γιατί οι κάθε είδους «επεμβάσεις» έδιναν και έπαιρναν. Από το κλασικό τρίπτυχο εξάτμιση – φίλτρο ελευθέρας – χταπόδι, έως πιο πολυσύνθετες μετατροπές στον κινητήρα, στις αναρτήσεις, body kit κ.λπ.
Σήμερα για να βρει κανείς για παράδειγμα ένα Fiat Uno Turbo ή Punto GT, Peugeot 106 Rallye, Citroen Saxo VTS κ.λπ. σε εργοστασιακή μορφή και σε καλή κατάσταση, είναι σίγουρα σπάνιο. Μια τέτοια περίπτωση φαίνεται να είναι το εικονιζόμενο Fiat Uno Turbo i.e. του 1992 με τις σχεδόν 200.000 χλμ. στο οδόμετρό του (191.843 χλμ. για την ακρίβεια). Η μικρή ιταλική «βολίδα» των 90s φαίνεται να βρίσκεται σε πάρα πολύ καλή κατάσταση εξωτερικά και στο εσωτερικό, παρά τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει και τις τρεις δεκαετίες που μετράει. Σύμφωνα με την αγγελία είναι πρώτο χέρι, έχει το αρχικό του χρώμα και πωλείται στην… αλμυρή τιμή των 13.990 ευρώ.
Όταν ήταν καινούργιο, ο κινητήρας των 1.372 κ.εκ. απέδιδε 118 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 165 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Με τα τωρινά δεδομένα είναι σίγουρα λίγα, όμως το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και η τελική ταχύτητα των 204 χλμ./ώρα ήταν επιδόσεις επιπέδου «σίφουνα» για την κατηγορία. Άλλωστε σήμερα ένα απλό μικρό χάτσμπακ με αυτή την ισχύ είναι κοντά στα 9,5-10,5 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα.