Η Datsun είναι μία από τις πιο ιστορικές εταιρείες αυτοκινήτου παγκοσμίως, η οποία ιδρύθηκε το 1931, αλλά σταμάτησε να λειτουργεί το 1986, όμως επανήλθε το 2013 σε λίγες αγορές, ως μια μάρκα φθηνών αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα της Datsun δεν πωλούνται σε όλο τον κόσμο, αλλά περιορίζονται στην Ινδία, τη Νότια Αφρική, την Ινδονησία, την Ρωσία και το Καζακστάν.
Δείτε ακόμα: Πόσο κόστισε η αλλαγή του ονόματος Datsun σε Nissan;
Στην πολύ μεγάλη αγορά της Ρωσίας, διατίθενται δύο μοντέλα της Datsun, το μικρομεσαίο σεντάν on-DO και το μικρό 5θυρο χάτσμπακ mi-DO. Αμφότερα βασίζονται στα Lada Granta Sedan και hatchback, αλλά διαφέρουν σχεδιαστικά στο εμπρός και πίσω αμαξώματος, με τα Lada να έχουν πιο αποδεκτή αισθητική.
Παρά όμως το γεγονός ότι το Datsun mi-DO είναι μικρότερο, το on-DO πωλείται σε χαμηλότερες τιμές. Συγκεκριμένα κοστίζει από μόλις 441.000 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 4.827 ευρώ) και μαζί με το αδελφό Lada Granta Sedan (από 435.510 ρούβλια ή σε ισοτιμία 4.767 ευρώ), είναι τα φθηνότερα οικογενειακά αυτοκίνητα στην Ρωσία. Για να έχουμε μια σύγκριση τιμών, τα αμέσως πιο οικονομικά σεντάν (εξαιρουμένων των Lada) είναι το Hyundai Solaris (Accent) με τιμή από 780.000 ρούβλια (8.537 ευρώ) και το νέο Kia Rio sedan (από 742.410 ρούβλια ή 8.126 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Τέρμα γκάζι με το Datsun GO (+video)
Όσον αφορά το on-DO των 4.345 χλστ. μήκους, παράγεται από την AutoVAZ, ενώ στις αρχές του 2020 παρουσιάστηκε το ανανεωμένο μοντέλο με τις σχεδιαστικές αλλαγές κυρίως στο εμπρός μέρος του. Στην καμπίνα του βελτιώθηκαν τα καθίσματα, τοποθετήθηκαν πλευρικοί αερόσακοι, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) και έγιναν κάποιες αναβαθμίσεις στην εργονομία. Έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για τους επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ των 530 λίτρων.
Για την κίνηση του Datsun on-DO υπάρχουν δύο μηχανικά σύνολα. Αρχικό είναι το μοτέρ των 1.6 λτ. με 87 ίππους και 140 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώα σε 11,5 δλ., τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα και μεικτή κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. Το πιο ισχυρό 16βάλβιδο μοτέρ των 1.6 λτ. αποδίδει 106 ίππους και 148 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ., η τελική φτάνει τα 184 χλμ./ώρα και η κατανάλωση είναι 6,6 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Datsun Bluebird;
Στον εξοπλισμό του φθηνότερου Datsun on-DO Access υπάρχουν μόνο ABS, αερόσακος οδηγού, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα και ηλεκτρικοί – θερμαινόμενοι καθρέπτες. Το κορυφαίο Datsun Dream των 106 ίππων ανεβαίνει στα 577.000 ρούβλια (6.315 ευρώ) και διαθέτει ακόμα στον εξοπλισμό του ESC, αερόσακους συνοδηγού και πλευρικούς, φώτα ομίχλης, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πολυμέσων, αισθητήρες φωτός και βροχής, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Αν ποτέ ένα τέτοιο αυτοκίνητο πωλούνταν στην Ελλάδα για παράδειγμα, σίγουρα δεν θα είχε αυτή την τιμή και θα κόστιζε γύρω στις 4.000-5.000 ευρώ ακριβότερα, αλλά και πάλι θα ήταν φθηνό. Ενδεικτικά, το Lada Kalina Cross πωλείται στη Γερμανία σε τιμές που ξεκινούν από 10.500 ευρώ, όταν στην Ρωσία το αντίστοιχο Granta Cross κοστίζει από 581.310 ρούβλια (6.362 ευρώ).