Όλοι όσοι αγοράζουν ένα αυτοκίνητο, καινούργιο ή μεταχειρισμένο, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να τρέχουν στα συνεργεία για βλάβες, παρά μόνο για τα προγραμματισμένα service (ορισμένοι δεν τηρούν ούτε αυτά). Δυστυχώς όμως δεν λείπουν οι «αναποδιές» και κάποια οχήματα μπορεί να εμφανίσουν ζημιές. Κάτι που εξαρτάται πολύ από τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης.
Ο τομέας της αξιοπιστίας είναι σίγουρα περίπλοκος και φως στο τούνελ ρίχνουν οι μεγάλες έρευνες που γίνονται. Οι πάρα πολλοί έλεγχοι που πραγματοποιεί ο γερμανικός οργανισμός TÜV αποτελούν ένα πολύ δείγμα, όπως είναι οι 9,6 εκατομμύρια επιθεωρήσεις που έκανε από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021. Εξετάζοντας την ηλικία οχημάτων μεταξύ 6-7 ετών, βλέπουμε ότι στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, το αυτοκίνητο με το χαμηλότερο ποσοστό προβλημάτων (μόλις 6,1%), είναι το Suzuki SX4 S-Cross. Πρόκειται για το υπάρχον μοντέλο πριν το facelift, το οποίο σε λίγες μέρες θα δούμε νέο και πλήρως αλλαγμένο.
Το SX4 S-Cross παρουσιάστηκε το 2013 και ανανεώθηκε το 2017. Αρχικά ήταν διαθέσιμο με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου των 1.6 λτ., ισχύος 120 ίππων (το ντίζελ υπερίσχυε σημαντικά σε ροπή με 320 Nm έναντι 145 Nm το 1.6 VVT). Εν αντιθέσει με το πρώτο SX4 που ήταν ένα μικρό SUV, το SX4 S-Cross με τις μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4.300 χλστ.) τοποθετήθηκε στα μικρομεσαία SUV. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονταν και με σύστημα τετρακίνησης, με τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock.
Στην εγχώρια αγορά των μεταχειρισμένων, τα SX4 S-Cross είναι πολύ λίγα, κυρίως με τον πετρελαιοκινητήρα και χρονολογίας του 2014-2015. Το ντίζελ αυτό μηχανικό σύνολο είναι σαφώς προτιμότερο από το ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης, γιατί κινεί άνετα το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες).