Η δύναμη του κινητήρα και οι επιδόσεις που προσφέρει, είναι κύρια χαρακτηριστικά που πάντοτε ενδιαφέρουν όσους ψάχνουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά και όλους εκείνους που ασχολούνται με την αυτοκίνηση.
Πιο παλιά υπήρχαν αρκετά αδύναμα και αργά αυτοκίνητα, τα οποία ήταν ανήμπορα να κάνουν μια γρήγορη (άρα και ασφαλή) προσπέραση, ειδικά όταν ήταν φορτωμένα και με τον κλιματισμό σε λειτουργία. Οι λίγο παλαιότεροι θα θυμούνται ότι σε ορισμένα μοντέλα πρώτα απενεργοποιούσες το air condition και μετά προσπέρναγες ή ανέβαινες ένα ανηφορικό δρόμο. Ωστόσο, τέτοια στοιχεία συναντώνται ακόμα (δυστυχώς) και σε καινούργια αυτοκίνητα.
Τελευταία έχουμε δει εκδόσεις νέων μοντέλων με αναιμικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, όπως ισχύει και για τη νέα Skoda Fabia. Παρόλη τη βελτίωση που φαίνεται πως έχει γίνει, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην γκάμα των κινητήρων της περιλαμβάνεται ο 1.0 MPI EVO με απόδοση μόλις 65 ίππων. Σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 15,9 δευτερόλεπτα, ενώ ακόμα και ο αμέσως πιο ισχυρός 1.000άρης ατμοσφαιρικός των 80 ίππων χρειάζεται 15,5 ολόκληρα δευτερόλεπτα για το τυπικό 0-100. Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι πρόσφατα η προγενέστερη Fabia ήταν διαθέσιμη με τον 1.0 MPI 60 PS (0-100 χλμ./ώρα σε 16,4 δλ.), σε τιμές που ξεκινούσαν από 11.900 ευρώ.
Σίγουρα θα αναρωτηθείτε ποιος θα αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο μήκους 4,1 μέτρων και βάρους κοντά στους 1,2 τόνους με μοτέρ 65 ίππων; Σίγουρα ελάχιστοι, ωστόσο έτσι μπορεί η εταιρεία να πετύχει μια πολύ χαμηλή αρχική τιμή – κράχτη, όπως άλλωστε συμβαίνει και με άλλες μάρκες. Τα 80 άλογα ακούγονται καλύτερα, όμως λόγω έλλειψης turbo, η ροπή των μόλις 93 Nm (όπως και στο 65άρι) στις 3.700 σ.α.λ. συνεπάγεται «κρέμασμα» του μοτέρ με το που πιάνει ανηφόρα, πολύ αργή επιτάχυνση με 4 επιβάτες και αποσκευές και μείωση των επιπέδων ενεργητικής ασφάλειας. Συνεπώς η λύση των TSI με τους 95, 110 και 150 ίππους αποτελεί μονόδρομο, αλλά με το ανάλογο υψηλότερο αντίτιμο.