Με αυτά τα χρήματα σήμερα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από εκατοντάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, όμως προ λίγων ετών υπήρχε η δυνατότητα αγοράς καινούργιου! Τώρα το πιο προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο στην Ελλάδα ξεκινά από τις 12.900 ευρώ και είναι το Fiat Panda Hybrid 1.0 70hp.
Πριν από ακριβώς 9 χρόνια και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2013, το μικρό μοντέλο της Mitsubishi, το Colt 1.3 3d Inform πωλούνταν στην απίστευτα χαμηλή τιμή των μόλις 8.240 ευρώ! Ποσό που διαμορφώνονταν από το όφελος των 4.500 ευρώ (με την απόσυρση που ίσχυε) και κατέβαζε την τιμή του, από την αρχική των 12.740 ευρώ. Φθηνές ήταν και οι αμέσως επόμενες εκδόσεις 1.3 Invite και 1.3 Intense στις 9.090 και 9.610 ευρώ αντίστοιχα (με το όφελος των 4.500 ευρώ). Επίσης και το 5θυρο στοίχιζε κάτω από 10.000 ευρώ και συγκεκριμένα από 9.830 ευρώ το 1.3 Inspire ClearTec.
Το Colt στην έκδοση Intense είχε ικανοποιητικό εξοπλισμό για την εποχή του και διέθετε μετωπικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα. ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και ράδιο CD. Στο μοντέρνο εσωτερικό του με την καλή ποιότητα μπορούσαν να μετακινηθούν άνετα 4 άτομα (ειδικά στο 5θυρο), όμως το πορτ μπαγκάζ ήταν μικρό με τα 186 λίτρα, συν άλλα 50 λίτρα κάτω από το δάπεδο.
Στα δυνατά του σημεία ήταν ο «σπιρτόζικος» 1.300άρης κινητήρας με τους 95 ίππους και τα 125 Nm ροπής, αλλά ήταν αρκετά θορυβώδης. Το μικρό Mitsubishi επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και έφτανε τα 180 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή κατανάλωση 5,1 λτ./100 και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Μήπως τελικά το κράτος θα έπρεπε να ξεκινήσει να επιδοτεί τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά (και όχι μόνο τα 100% ηλεκτρικά), για να ανανεωθεί ο στόλος που έχει αρχίσει πάλι και γερνάει; Ειδικά τώρα που οι τιμές έχουν ανέβει σημαντικά, ακόμα και σε «καθημερινά» αυτοκίνητα; Σίγουρα δεν μπορούν να επιστρέψουν στις τιμές προ 10ετίας, ωστόσο θα ήταν «αναζωογονητικό» να επανέλθουν σε κόστη προ 1-2 ετών.