Το νέο IS έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες και προκάλεσε τσουνάμι σχολίων για την εμφάνισή του, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αποθεωτικά. Γενικότερα η Lexus, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται να προκαλεί με τη μορφή των μοντέλων της, ειδικά από τη στιγμή που πήρε θέση η τεράστια μάσκα στο εμπρός μέρος και εξελίχθηκε σε σήμα-κατατεθέν.
Δείτε ακόμα: 31 χρόνια Lexus: To κερδισμένο στοίχημα της Toyota
Οι Ιάπωνες ανέκαθεν πρόσεχαν το look των αυτοκινήτων τους. Τα χαρακτηριστικά πίσω φανάρια του πρώτου IS, δημιούργησαν ολόκληρο κίνημα. Ακόμα και το πρώτο GS, του 1991, προήλθε από την πένα της Italdesign Giugaro.
Ήταν η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού μεγαλομεσαίου, ωστόσο, που αποδείχθηκε «διαμάντι». Το GS300 είχε τον κινητήρα της Supra MK4, σε ατμοσφαιρική μορφή. Στην Ιαπωνία, κυκλοφορούσε κανονικά και με τον 2JZ-GTE (Toyota Aristo το όνομά του στην εγχώρια αγορά). Η μελέτη της κατασκευής συμπεριλάμβανε όλους τους τομείς που υπερτερούσε ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός, δίνοντας έμφαση στην οδική συμπεριφορά, την ποιότητα κύλισης και υλικών, την αεροδυναμική και -φυσικά- την εμφάνιση.
Όταν παρουσιάστηκε το 1997, το GS MK2 κέντρισε τα βλέμματα με την διπλοφάναρη διάταξη του εμπρός μέρους. Οι κακές γλώσσες κατηγορούσαν τους Ιάπωνες για αντιγραφή της Mercedes E-Class W210, που είχε παρουσιαστεί ένα χρόνο νωρίτερα. Βέβαια, το ίδιο ισχυρίζονταν και για τη Mercedes, στην οποία απέδιδαν «επιρροές» από τα διπλά φανάρια της BMW Σειράς 5 E34. Πίσω στο Lexus, ο συντελεστής οπισθέλκουσας έφτανε στο Cd 0,30 με τις γραμμές του αμαξώματος να τονίζουν το δυναμισμό, έχοντας σφηνοειδές εμπρός μέρος και σχετικά κοντό πίσω. Αυτό που δεν πρόσεχαν πολλοί, ήταν η συμμετρική προσέγγιση των σχεδιαστών.
Διαβάστε επίσης: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;
Αν βάλουμε τα εμπρός και πίσω φανάρια δίπλα-δίπλα, παρατηρούμε πως το ένα είναι «καθρέπτης» του άλλου! Οι σχεδιαστές της Lexus ήθελαν να δημιουργήσουν ένα σχήμα, στο οποίο αν «δίπλωνες» τις δυο άκρες του θα είχες μια σχεδόν τέλεια φωτοτυπία. Προφανώς κάτι τέτοιο ήταν πρακτικά απίθανο, καθώς οι διαφορετικές αναλογίες σε μηχανοστάσιο και πορτμπαγκάζ θα έπρεπε να φέρουν τα πίσω φανάρια, δυσανάλογα χαμηλά για να είναι στην ευθεία με τα εμπρός. Παρόλα αυτά το σχήμα, το μέγεθος, ακόμα και η απόσταση μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων προσεγγίζουν την έννοια του ταυτόσημου.
Διαβάστε επίσης: Ποια καινοτομία είχε το Datsun Cherry του 1970;
H εμμονή της Lexus με τη συμμετρία και την ταύτιση μεταξύ σημείων στο αμάξωμα, συνεχίζεται στο νέο IS. Σε αυτό, οι επιφάνειες σχηματίζουν μια νοητή γραμμή από το ύψος των μαρσπιέ μπροστά από την εμπρός πόρτα, μέχρι τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα, από εκεί στην λωρίδα που τα ενώνει και καταλήγουν στο ίδιο σημείο του μαρσπιέ απέναντι. Ουσιαστικά, δηλαδή, οι δυο πλευρές του IS σχηματίζουν ένα είδος ιδιότυπου «U» πίσω από το εμπρός μέρος.