Η Audi έχει συνδέσει το όνομά της με την πολυτέλεια, τις προηγμένες τεχνολογίες, τα μοντέλα S και RS, την τετρακίνηση quattro και την ασφάλεια. Η πρώτη δοκιμή προσημείωσης ατυχήματος έγινε πριν από 82 ολόκληρα χρόνια (στα τέλη του 1938) όταν οι μηχανικοί της DKW προκάλεσαν ελεγχόμενη ανατροπή από έναν λόφο σε ένα μοντέλο F7. Μετά τη δοκιμή και αφού το F7 έφερε πολλές τούμπες, ο κινητήρας λειτουργούσε, ενώ το αμάξωμα έμεινε σχεδόν άθικτο.
Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33
Μια πατενταρισμένη καινοτομία της Audi ήταν το σύστημα «Procon-Ten» (Programmed Contraction and Tension), το οποίο εμφανίστηκε το 1984. Πρώτη φορά εφαρμόστηκε στο Audi 80 του 1986 και ήταν η απάντηση της Audi στους αερόσακους της Mercedes.
Γιατί η Audi προτίμησε το Procon-Ten, αντί των αερόσακων;
H Audi πίστευε ότι το σύστημά της ήταν ασφαλέστερο από τους αερόσακους. Την εποχή εκείνη η τεχνολογία των αερόσακων ήταν ακόμα στα σπάργανα και υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Η αποθήκευσή τους ήταν δύσκολη, η λειτουργία τους αμφίβολη, ενώ υπήρχαν αναφορές οδηγών που υπέφεραν από εγκαύματα που προκαλούνταν από τους αερόσακους. Πλέον όλα τα αυτά προβλήματα έχουν εξαλειφθεί, αφού οι αερόσακοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος για την ασφάλεια κάθε αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Ολοκαίνουργια Toyota Camry σαπίζουν σε δάσος
Τι ήταν το Procon-Ten;
Η τεχνολογία του συστήματος ήταν εξαιρετικά απλή αλλά αποτελεσματική αφού λειτουργούσε ως εξής: Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης το τιμόνι τραβιόταν πίσω και οι εμπρός ζώνες ασφαλείας τεντώνονταν με τη βοήθεια της μετατόπισης του κινητήρα προς την καμπίνα επιβατών, μέσω ενός συστήματος συρματόσκοινων. Εκτός από το μοντέλο 80, είχε τοποθετηθεί και στα Audi 90, 100, 200 και V8. Το Procon-Ten μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού του κεφαλιού του οδηγού, όμως καταργήθηκε με την εισαγωγή των αερόσακων και από την Audi.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Renault Fuego;