Πριν από 15 χρόνια, το Νοέμβριο του 2004, η Volvo παρουσίασε στην έκθεση SEMA του Λας Βέγκας το άκρως εντυπωσιακό (ακόμα και σήμερα) XC90 PUV (Performance Utility Vehicle), με τον πανίσχυρο κινητήρα και την πολύ αγριεμένη εμφάνιση.
Δείτε ακόμη: Με το Volvo XC40 T4 AWD R-Design στο Ναύπλιο
Το υψηλών επιδόσεων πρωτότυπο αυτό SUV διέθετε κάτω από το εμπρός καπό του έναν αλουμινένιο V8 υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 4.4 λτ., ισχύος 650 ίππων, το οποίο διέθετε διαφορετική χαρτογράφηση και νέο σύστημα εξάτμισης. Η κίνηση περνούσε σε όλους τους τροχούς μέσω ενός νέου 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Geartronic, ενώ η τετρακίνηση με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex μπορούσε να μεταφέρει στιγμιαία τη δύναμη στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.
Το Volvo XC90 V8 παραγωγής ήταν και πάλι αρκετά ισχυρό για την εποχή του, αφού το μηχανικό του σύνολο είχε απόδοση 311 ίππων και 440 Nm ροπής στις 3.900 σ.α.λ. Μάλιστα τότε ήταν ο πρώτος V8 κινητήρας της Volvo, από το 1927 που ιδρύθηκε η σουηδική μάρκα και το XC90 ήταν το πρώτο της μοντέλο που εφοδιαζόταν με τέτοιο κινητήρα. Επίσης, ήταν ο πρώτος κινητήρας που είχε τοποθετηθεί εγκάρσια σε Volvo.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Volvo V60 D4 Geartronic 190 PS
Το εξωτικό SUV της Volvo εντυπωσίαζε αρχικά με την εμφάνισή του, θυμίζοντας αγωνιστικό όχημα για χρήση δρόμου. Το μήκους 4.798 χλστ., πλάτους 1.897 χλστ., ύψους 1.732 χλστ. και με μεταξόνιο 2.860 χλστ. XC90 PUV με το κόκκινο χρώμα και τα κίτρινα σήματα στα φτερά με την Άλκη είχε μια… εσάνς από Ferrari. Οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών, οι ζάντες των 20 ιντσών με ελαστικά Pirelli P-Zero Assimetrico 275/40, οι σπορ προφυλακτήρες και οι δύο διπλές απολήξεις των εξατμίσεων, ενίσχυαν σημαντικά την αγωνιστική εμφάνιση του XC90 PUV. Επίσης, διέθετε ενισχυμένα φρένα με διάτρητους δίσκους εμπρός διαμέτρου 15 ιντσών με 8πίστονες δαγκάνες και 13 ιντσών διάτρητους πίσω με 4πίστονες δαγκάνες.
Τελικά, το Volvo XC90 PUV παρέμεινε ένα πρωτότυπο, το οποίο μάλιστα ένα χρόνο αργότερα εμφανίστηκε σε κίτρινο χρώμα, αλλά ποτέ δεν μπήκε στην παραγωγή.
Δείτε ακόμη: Η Volvo βάζει «κόφτη» τελικής στα μοντέλα της