Το 2008, η Toyota λανσάρισε το ξεχωριστό και με καινοτομίες μίνι μοντέλο iQ, το οποίο όμως δεν είχε την εμπορική επιτυχία που περίμενε η ιαπωνική μάρκα. Το υψηλής «νοημοσύνης» λιλιπούτειο ιαπωνικό αυτοκίνητο με μήκος μόλις 2.985 χιλιοστά και την έντονα νεανική σχεδίαση, παραμένει μέχρι σήμερα ιδιαίτερα μοντέρνο και αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση αγοράς ως μεταχειρισμένο για αστικές μετακινήσεις. Το γνωρίσαμε με τους κινητήρες βενζίνης του 1.0 λτ. 68 PS και των 1.33 λτ. 98 PS, ενώ ήταν διαθέσιμο και ντίζελ 1.4 D-4D 90 PS. Επίσης, υπήρχε και η πολυτελής του διασκευή, το Aston Martin Cygnet με τιμή γύρω στις 35.000 ευρώ. Ωστόσο, η Toyota και συγκεκριμένα το τμήμα GRMN είχε παρουσιάσει και την πιο σπορ έκδοσή του, το GRMN iQ Supercharger.
Βασισμένο στο iQ 1.33 λτ., διέθετε πολλές αλλαγές, τόσο εξωτερικά, όσο και στα μηχανικά του μέρη. Την σπορτίφ -έως και υπερβολική του εμφάνιση για την ισχύ του- ενίσχυαν οι μυώδεις προφυλακτήρες με τους αεραγωγούς, τα φουσκωμένα φτερά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Επίσης εφοδιαζόταν με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών της Enkei και ελαστικά 195/55, σπορ καθίσματα και νέο πίνακα οργάνων, που τερμάτιζε στα 200 χλμ./ώρα.
Ειδικές ρυθμίσεις είχαν γίνει στις αναρτήσεις και στα φρένα με αποκλειστικά τακάκια και πιστόνια. Ο κινητήρας των 1.329 κ.εκ. με την προσθήκη υπερτροφοδότη απέδιδε 130 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είχε πιο κοντή κλιμάκωση για βελτίωση των επιδόσεων του 990 κιλών αμαξώματος και των διαστάσεων 3.140×1.705x.1470 χλστ. (ΜxΠxY). Στο αυτοκίνητο παραγωγής, η ισχύς περιορίστηκε ελαφρώς στους 122 ίππους και στα 174 Nm ροπής, όμως και πάλι το κομπρεσοράτο IQ ήταν «χειροβομβίδα» ελέω των μόλις 990 κιλών.
Εμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο και λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του ίδιου έτους, με την παραγωγή να περιορίζεται μόλις στα 100 αντίτυπα, καθένα εκ των οποίων κόστιζε 3,55 εκατομμύρια γεν (38.144 ευρώ)!
Διαβάστε επίσης: Πισωκίνητο Toyota GR Yaris 1.000HP με μοτέρ Supra!