Είναι γνωστή και εδραιωμένη η τάση των SUVs και των crossovers. Το αγοραστικό κοινό λίγο ενδιαφέρεται για εκτός δρόμου δυνατότητες και σκληροτράχηλους χαρακτήρες, αρεσκόμενο στην εμφάνιση και το παράστημα. Ο λόγος, δηλαδή, που μοντέλα σαν το Daihatsu Terios καταργήθηκαν ή μεταλλάχτηκαν.
Το ιαπωνικό 4×4 αγαπήθηκε όσο λίγα στην Ελλάδα. Ωστόσο, από το 2013 που η Daihatsu απέσυρε τον κύκλο εργασιών της στην Ευρώπη, αντίστοιχο μοντέλο δεν έχουμε δει από κανένα κατασκευαστή. Ακόμα και το Suzuki Vitara, που ήταν το έτερο πεντάθυρο «κατσίκι» της κατηγορίας, μετετράπη σε SUV (ικανό στο off roading, βέβαια) και προσφέρει δικίνητες εκδόσεις. Το Terios τώρα, διατίθεται ακόμα στην Ινδονησία όμως η μορφή του δεν έχει καμία σχέση με το αυτοκίνητο που αγαπήσαμε. Μιλάμε για μια παραλλαγή του Toyota Rush, ενός crossover 4,5 μέτρων, που δεν προσφέρει καν την επιλογή τετρακίνησης. Και δεν μιλάμε για σύστημα με τρία διαφορικά, όπως του αυθεντικού Terios, αλλά ούτε μια απλή διάταξη με συνεκτικό συμπλέκτη.
Δείτε ακόμα: Συνάντηση γιγάντων: Το Suzuki Jimny αποχαιρετά το Lada Niva (+video)
Σε αυτό το κλίμα, λοιπόν, πόση επιτυχία θα μπορούσε να περιμένει ένα πεντάθυρο 4×4 της παλαιάς σχολής; Την απάντηση δίνει η ίδια η αγορά.
Το Suzuki Jimny, που είναι ένα από τα τελευταία παραδοσιακά off roaders, ξεπουλάει και η λίστα αναμονής του στην Ελλάδα ξεπερνά το 6μηνο. Το Jeep Wrangler, στις Η.Π.Α. «σπάει ταμεία» και δημοφιλέστερη επιλογή είναι η πεντάθυρη Unlimited. Χώρια το κύμα νοσταλγίας που συνοδεύει κάθε είδηση σχετικά με το Lada Niva, αν και το ρωσικό μοντέλο αποτελεί μια από τις πιο cult παρουσίες στον χώρο της αυτοκίνησης, οπότε πρακτικά σύγκριση δεν τίθεται. Κάτι που σημαίνει πως η αγάπη για τα πατροπαράδοτα 4×4 δεν έχει εκλείψει. Τι έχει συμβεί;
Όλα τα ανωτέρω μοντέλα πλασάρονται εις γνώση του αγοραστικού κοινού ως εργαλεία με χαρακτήρα. Τόσο το Jimny, όσο και το Wrangler με το Niva απευθύνονται σε συγκεκριμένο κόσμο, που τα υπολογίζει περισσότερο για δεύτερο αυτοκίνητο. Από πρακτικής άποψης, μόνο το Wrangler Unlimited μπορεί να εξυπηρετήσει κάποιον οικογενειακό σκοπό, λόγω 5 θυρών και εξωτερικών διαστάσεων. Φυσικά με 4.751 χλστ. μήκους και 1.877 χλστ. πλάτους, οποιαδήποτε έννοια ευελιξίας σε αστικό περιβάλλον πάει περίπατο. Χώρια την υψηλή τιμή αγοράς.
Το Terios, αντίθετα, είναι στα επίπεδα σουπερμίνι, με 4.055 χλστ. μήκους και 1.695 χλστ. πλάτους, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, σε ένα πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 380 λίτρων. Τα 105 άλογα του 1.500άρη ατμοσφαιρικού τετρακύλινδρου δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 14 δλ., τελική 160 χλμ./ώρα), όμως δεν «πίνουν» κιόλας (7 λίτρα/100 χλμ. για μόνιμα τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι πολύ καλή επίδοση). Με δυο λόγια, το Terios μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα συν το «όργωμα» που ρίχνει εκτός δρόμου. Βέβαια η μετάδοση κάνει βαβούρα στον αυτοκινητόδρομο, με πλήρες φορτίο το μοτέρ συναντά ζόρια, η ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους μπορεί να είχε αμβλυνθεί σε σχέση με το πρώτο, αλλά είναι υπαρκτή σε σεβαστό σημείο.
Διαβάστε επίσης: Daihatsu Charade Gtti: To downsizing πριν γίνει μόδα
Κοινώς, το δημοφιλέστατο Daihatsu προϋποθέτει συμβιβασμούς και υπομονή από τον οδηγό του σε αρκετές περιπτώσεις. Όμως σε άλλες, όπως αυτή εδώ η εκτός δρόμου αναμέτρηση με το πρώτο Suzuki Jimny, αποζημιώνει με το παραπάνω. Θα μπορούσε να βρει αγοραστές ώστε να το καταστήσουν βιώσιμο, στη σημερινή εποχή των δικίνητων crossovers;