Όσοι έχουν μήνες ή καλύτερα ένα με δύο χρόνια να δουν τις τιμές που ισχύουν για τα καινούργια αυτοκίνητα σήμερα, παθαίνουν πραγματικό σοκ. Εταιρείες που εκκινούσαν από πολύ λίγα λεφτά για τα φθηνότερα μοντέλα τους, τώρα κοντεύουν να γίνουν μάρκες πολυτελείας για το ευρύ αγοραστικό κοινό. Παλαιότερα ποσά της τάξεως των 10.000 ευρώ περίπου έφταναν για ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο πόλης. Τώρα ούτε για δείγμα, παρά μόνο στα μεταχειρισμένα.
Με τιμή από 12.850 ευρώ
Μέχρι πριν από λίγες μέρες τα σκήπτρα του φθηνότερου αυτοκινήτου στην Ελλάδα κρατούσε το Mitsubishi Space Star 1.2 71 PS, το οποίο στοίχιζε από μόλις 12.850 ευρώ. Ποσό εξαιρετικά χαμηλό για τα νέα δεδομένα, όπως λίγα ήταν τα λεφτά και για τις πιο ακριβές εκδόσεις του. Γεγονός που το ωφέλησε πολύ το 2022, αφού οι ταξινομήσεις του αυξήθηκαν κατά 165%! (546 οχήματα έναντι 206 το 2021). Πλέον, το Space Star έχει σταματήσει να διατίθεται, που σημαίνει ότι το μοναδικό καινούργιο αυτοκίνητο που πουλάει η Mitsubishi στην Ελλάδα, είναι το Eclipse Cross PHEV, με τιμή από 45.900 ευρώ.
To Kia Picanto παίρνει τη σκυτάλη
Τα ηνία του πιο οικονομικού σε τιμή καινούργιου αυτοκινήτου στη χώρα μας, πήρε το Kia Picanto. Στην πρώτη έκδοση 1.0 LX Inmotion κοστίζει από 14.390 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει για όλες τις εκδόσεις του) και αποτελεί μια πολύ τίμια πρόταση για όποιον θέλει ένα νέο μίνι μοντέλο με τα λιγότερα λεφτά για να εξυπηρετεί τις καθημερινές αστικές του μετακινήσεις.
Στο βασικό του εξοπλισμό τοποθετούνται τα πολύ απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ράδιο με MP3 και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων. Επιπλέον στοιχεία όπως σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ανήκουν στη δεύτερη έκδοση LX Optimum 4S των 15.590 ευρώ. Ανεξαρτήτως μοντέλου, το Picanto συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia.
Την οικονομία στη χρήση ενισχύει με τη σειρά του και το 1.000άρης κινητήρας των 67 ίππων και 96 Nm ροπής, ο οποίος είναι επαρκής για την πόλη και κυρίως πολύ ολιγαρκής σε βενζίνη (5,6 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Παράλληλα, το κοντής κλιμάκωσης 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεισφέρει στην απαιτούμενη σπιρτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 14,6 δλ.). Επίσης το Picanto 1.0 MPi εκπέμπει 113 γρ./χλμ. CO2, που σημαίνει ότι ο κάτοχός του δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και όποιος το οδηγεί μπορεί και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.