Μπορεί να είναι η αγάπη του αγοραστικού κοινού, όμως τα ψηλά και βαριά SUV αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Ειδικά σε περιβάλλον πόλης.
Μάλιστα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC – European Trasportation Safety Council), προτείνει την απαγόρευση των SUV εντός πόλης για την περαιτέρω προστασία πεζών και ποδηλατών.
Δείτε ακόμα: Σκληρότερα πλαϊνά crash tests από τον IIHS
Το συμβούλιο πάει κόντρα στο αγοραστικό ρεύμα της εποχής και φέρνει μια πρόταση στο τραπέζι, που σίγουρα θα προκαλέσει αντιδράσεις. Βλέπετε τα SUV είναι η κατηγορία εκείνη που στηρίζει τις πωλήσεις των περισσότερων εταιρειών. Τα στελέχη του ETSC βασίστηκαν στα στατιστικά στοιχεία των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2010 έως το 2018. Σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν χάσει τη ζωή τους 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες. Μόνο το 2018, 5.180 πεζοί και 2.160 ποδηλάτες, άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, συνέπεια ενός τροχαίου ατυχήματος. Οι θάνατοι των πεζών αποτέλεσαν το 21% του συνόλου και αυτοί των ποδηλατών το 8%.
Διαβάστε επίσης: Crash test με μικρό αυτοκίνητο και μεγάλο SUV (+video)
Απόρροια όλων αυτών των στοιχείων, είναι η πρόταση του Συμβουλίου, η οποία προκαλεί το λιγότερο… έκπληξη. Λίγο πολύ, αναφέρει ότι πρέπει να απαγορευθεί η κυκλοφορία εντός των τειχών των πόλεων για όλα τα SUV μοντέλα. Η απόφαση βασίζεται στο γεγονός πως τα SUV είναι ψηλά, ενώ έχουν και περισσότερο βάρος από άλλα αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά που επηρεάζουν κατά πολύ την ασφάλεια των πεζών και των ποδηλατών αντίστοιχα.
Δείτε ακόμη: Μια ντουζίνα νέων crash tests από τον Euro NCAP
Ομολογουμένως μια ριζοσπαστική πρόταση και ειδικότερα από τη στιγμή που ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP έχει αξιολογήσει μερικά από τα SUV της αγοράς με εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία. Επίσης, πολλά σύγχρονα SUV διαθέτουν σύστημα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, οπότε είναι λάθος να «κατηγορούνται» όλα μαζί δίχως να υπάρχουν κριτήρια.
Δείτε ακόμη: Σοκάρουν τα crash test της DEKRA (+videos)