Αυτό δηλώνει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency – IEA), έπειτα από ανάλυση των δεδομένων του σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως δήλωσε κι ο Fatih Birol, μέλος του οργανισμού, «Μπορεί οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να επενδύουν πολλά λεφτά στην εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά παράλληλα φέρνουν συνεχώς νέα SUV μοντέλα στην αγορά».
Δείτε ακόμα: Αξίζουν τα SUV σε σχέση με τα μοντέλα που βασίζονται;
Και συνέχισε λέγοντας: «Ομολογουμένως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάνει μεγάλη πρόοδο και πλέον υπάρχουν συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο 6 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, όπου τα μισά εξ αυτών βρίσκονται στην Κίνα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πανάκεια και δεν αποτελούν τη λύση για ένα καλύτερο περιβάλλον, μιας και αναγκαίο είναι να υπάρξει μηδενισμός των εκπομπών ρύπων σε όλη την αλυσίδα του ηλεκτρικού συστήματος». Παρά την ανάπτυξη που γνωρίζουν το τελευταίο χρονικό διάστημα τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα SUV είναι τα πλέον δημοφιλή στο αγοραστικό κοινό, όπου από το 2010 που είχαν μόλις το 18% της αγοράς, το 2018 το μερίδιο τους ξεπερνούσε το 40%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσαν στελέχη του ινστιτούτου, τα SUV είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αιτία αύξησης των εκπομπών ρύπων τα τελευταία 10 χρόνια, αφήνοντας πίσω άλλους ρυπογόνους τομείς όπως τα βαριά φορτηγά ή την αεροπλοΐα. Πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν περισσότερα από 200 εκατομμύρια SUV, έναντι μόλις 35 εκατομμυρίων το 2010, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΑ, η οποία αναφέρει επιπρόσθετα, ότι τα βαρύτερα και λιγότερο αεροδυναμικά SUV καταναλώνουν ένα τέταρτο περισσότερης ενέργειας από ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι πίσω από αυτή την έρευνα βρίσκεται ο νεαρός Έλληνας Απόστολος Πετρόπουλος, ο οποίος εντάχτηκε στο δυναμικό του οργανισμού μόλις πριν δύο χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Το φθηνότερο SUV της VW των 10.500 ευρώ
Αν η καταναλωτική επιθυμία για SUV συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό όπως την προηγούμενη δεκαετία, τότε θα υπάρξει τεράστια αύξηση και στη ζήτηση πετρελαίου, κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως έως το 2040, «εξαϋλώνοντας» την όποια εξοικονόμηση σε ορυκτά καύσιμα θα είχαν αποφέρει μέχρι τότε 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα!