Τα αυτοκίνητα με κινητήρες φυσικού αερίου (διπλού καυσίμου CNG/βενζίνη), είναι γνωστά για την τεράστια οικονομία που προσφέρουν στις μετακινήσεις, αλλά και για την φιλικότητά τους προς το περιβάλλον. Η Skoda διαθέτει τρία νέα μοντέλα σε εκδόσεις φυσικού αερίου G-TEC, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αγοραστών.
Δείτε ακόμα: Πρατήρια φυσικού αερίου για αυτοκίνητα
Το φυσικό αέριο προσφέρει καθαρότερη καύση και έχει υψηλότερη ενεργειακή απόδοση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, ενώ ο χρόνος για τον ανεφοδιασμό είναι ίδιος με των προαναφερθέντων υγρών καυσίμων. Το ευρωπαϊκό δίκτυο σταθμών CNG αναπτύσσεται συνεχώς και τα πρωτεία έχει η Ιταλία με 1.300 σταθμούς ανεφοδιασμού, ακολουθεί η Γερμανία με 900 και κατόπιν η Τσεχία, η Σουηδία και οι κάτω χώρες με περίπου 200. Στην Ελλάδα υπάρχουν σταθμοί σε όλες σχεδόν τις περιοχές της Αττικής, όπως επίσης στην Λαμία, Βόλο, Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα, ενώ ετοιμάζονται σταθμοί και σε άλλα σημεία.
Δείτε ακόμα: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Οι νέες εκδόσεις G-TEC των μοντέλων Scala, Kamiq και της ολοκαίνουργιας Octavia εφοδιάζονται με μεγαλύτερες δεξαμενές CNG, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερη αυτονομία. Πρόσθετα υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Η νέα Octavia G-TEC θα λανσαριστεί το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και έχει τον 1.5 λτ. TSI κινητήρα των 130 ίππων. Οι τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 17,3 κιλών CNG εξασφαλίζουν αυτονομία έως 480 χλμ. Στον 1.0 TSI κινητήρα των 90 ίππων των Scala G-TEC και Kamiq G-TEC οι δεξαμενές CNG χωρούν 13,8 κιλά φυσικό αέριο και εξασφαλίζουν αυτονομία γύρω στα 410 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, στο Scala και στο Kamiq η μεικτή κατανάλωση CNG είναι 5,4 kg/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με μόλις 4,5 €/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,834€/kg).
Δείτε ακόμα: «Κάψαμε» 3,3€/100 χλμ. με το SEAT Ibiza 1.0 TGI
Σε σύγκριση με τον κινητήρα βενζίνης, για να μπορεί να λειτουργεί και με CNG, ο 1.0 G-TEC είναι εξοπλισμένος με διαφορετικούς εκκεντροφόρους, επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, νέα εισαγωγή, με ειδικά μπεκ και με πιο ανθεκτικές βαλβίδες εξαγωγής. Επιπλέον, μια ηλεκτρονική μονάδα μειώνει την πίεση του αερίου σε δύο στάδια: Στο πρώτο μειώνεται μηχανικά η πίεση στις δεξαμενές από 200 bar σε περίπου 20 bar και στο δεύτερο μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα χρησιμοποιείται για τη μείωση της πίεσης στο απόλυτο επίπεδο λειτουργίας μεταξύ 9-5 bar. Παρόμοιες τροποποιήσεις διαθέτει και ο κινητήρας 1.5 G-TEC.
Δείτε ακόμα: Όλα τα «μυστικά» για το φυσικό αέριο στα αυτοκίνητα
Όσον αφορά τις τιμές αγοράς τους, το Scala 1.0 G-TEC πωλείται από 17.400 ευρώ και το Kamiq 1.0 G-TEC από 19.500 ευρώ.