Το φυσικό αέριο κίνησης προσφέρει μεγάλη οικονομία στις μετακινήσεις, όπως έχουμε διαπιστώσει και στην πράξη από τις δοκιμές που έχουμε κάνει στο www.autogreeknews.gr σε διάφορα μοντέλα, από μίνι έως μεσαία. Σε πραγματικές συνθήκες ένα αυτοκίνητο CNG καίει περίπου μεταξύ 3 έως 5 κιλά CNG/100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με 2,5 έως 4 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,834 ευρώ/κιλό).
Δείτε ακόμα: Lada crossover φυσικού αερίου σε μίνι τιμή
Στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα τα πιο γνωστά αυτοκίνητα CNG (διπλού καυσίμου με βενζίνη/φυσικό αέριο), είναι το Fiat Panda, τα VW eco up! και Polo, η Skoda Octavia, το SEAT Ibiza και πολλά ακόμη προερχόμενα κυρίως από την Fiat και τον όμιλο VW. Ωστόσο, αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από εδώ και συγκεκριμένα στην Ινδία, πωλούνται τα φθηνότερα αυτοκίνητα CNG (με βάση την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία σε ευρώ). Αυτά είναι τα Hyundai Grand i10 Nios και Santro, καθώς και τα Suzuki Alto και Celerio (δεν πωλούνται στην Ευρώπη), τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Hyundai Grand i10 Nios
Πρόκειται για το γνωστό και σε εμάς, νέο Hyundai i10 που διατίθεται εδώ και λίγο καιρό και στην Ελλάδα με τους κινητήρες 1.0 λτ. 67 hp και 1.2 λτ. 84 hp. Το Grand i10 Nios πωλείται στην Ινδία και σε έκδοση CNG με το 1.2 λτ. μηχανικό σύνολο για 664.610 ρουπία (7.630 ευρώ). Αντί για 83 ίππους και 114 Nm ροπής (στην Ινδία), αποδίδει 69 ίππους και 95 Nm ροπής όταν χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 60 λίτρων (+37 λτ. για τη βενζίνη). Περισσότερα στοιχεία σχετικά με επιδόσεις και κατανάλωση δεν ανακοινώνονται.
Hyundai Santro
Αποτελεί τη φθηνότερη σε τιμή και μικρότερη σε διαστάσεις έκδοση του παλαιότερου i10, καθώς έχει μήκος 3.610 χλστ. (3.805 χλστ. το Grand i10 Nios). Στην έκδοση διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη) εφοδιάζεται με τον πιο παλιό κινητήρα 1.1 λτ. MPi κινητήρα απόδοσης 60 ίππων και 85 Nm ροπής. Η δεξαμενή του φυσικού αερίου έχει και σε αυτό το μίνι Hyundai χωρητικότητα 60 λίτρων, αλλά δεν ανακοινώνονται περισσότερες προδιαγραφές. Το Santro 1.1 MPi CNG πωλείται για 584.790 ρουπία (6.714 ευρώ).
Suzuki Alto
Ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα στην Ινδία αλλά και σε όλο τον κόσμο είναι το Suzuki Alto, το οποίο στην έκδοση με το φυσικό αέριο πωλείται στην τιμή των 432.700 ρουπιών (4.968 ευρώ). Την κίνηση του μίνι αμαξώματος των 3.445 χλστ. μήκους και βάρους 845 κιλών αναλαμβάνει ένα 3κύλινδρο, 12βάλβιδο 800άρι μηχανικό σύνολο. Η απόδοσή του φτάνει τους 41 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 60 Nm στις 3.500 σ.α.λ. (48 PS και 69 Nm με την επιλογή βενζίνης). Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε δεξαμενή 60 λίτρων, ενώ υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 35 λίτρων. Η κατανάλωση φυσικού αερίου είναι 3,2 κιλά/100 χλμ.
Suzuki Celerio
Το Celerio μπορεί να έχει σταματήσει να διατίθεται στην Ευρώπη, όμως στην Ινδία (και σε άλλες χώρες) συνεχίζει να πωλείται. Στην Ινδία μάλιστα προσφέρεται και το διπλού καυσίμου (βενζίνη/CNG) μοντέλο με τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα. Η απόδοσή του με τη βενζίνη είναι 68 ίπποι και 90 Nm ροπής, ενώ με το CNG πέφτει στους 59 ίππους και 78 Nm ροπής. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 60 λίτρων, με την κατανάλωση να είναι 3,3 κιλά/100 χλμ. Η τιμή του Celerio CNG είναι 560.900 ρουπία (6.440 ευρώ). Ενδεικτικά, σε παραπλήσια τιμή (549.000 ρουπία) πωλείται στην Ινδία το Ford Figo 1.2 λτ. 96 PS, το γνωστό σε εμάς τελευταίας γενιάς Ka+.
Δείτε ακόμα: Ποιο οικογενειακό αυτοκίνητο καίει λιγότερο από παπί;