Σαράντα χρόνια πέρασαν από το 1984 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το SEAT Ibiza, το οποίο έμελλε να γίνει εμπορική επιτυχία για την ισπανική φίρμα, αφού έως το 1993 που αντικαταστάθηκε οι πωλήσεις του έφτασαν τα 1.342.001 οχήματα. Ήταν το πρώτο μοντέλο χωρίς τις βοήθεια της Fiat, όμως είχε ιταλο-γερμανικά γονίδια. Τον σχεδιασμό του ανέλαβε ο Giugiaro, στη διαδικασία παραγωγής συμμετείχε η γερμανική Karmann, ενώ κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Porsche. To 1991 μπήκε στην παραγωγή το ανανεωμένο Ibiza υπό τη σκέπη της Volkswagen, η οποία το 1986 είχε εξαγοράσει την SEAT.
Ένα τέτοιο SEAT Ibiza του 1991 είναι και αυτό που βλέπετε, το οποίο δεν αποκλείεται να είναι το πιο καλοδιατηρημένο που βρίσκεται σε κυκλοφορία και διατίθεται προς πώληση στη Γερμανία, έναντι 4.999 ευρώ. Το οδόμετρό του έχει μόλις 19.260 χιλιόμετρα, ενώ όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, τόσο το αμάξωμα όσο και το εσωτερικό του βρίσκονται σε άρτια κατάσταση. Φοράει τον κινητήρα 1.2 λτ. «System Porsche» με την απόδοση των 71 ίππων και 95 Nm ροπής, ισχύς αρκετή για το μικρό αμάξωμα των 3.683 χλστ. μήκους (4.059 χλστ. το νέο Ibiza) και βάρους 890 κιλών. Πληροφοριακά έφτανε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 14,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα άγγιζε τα 175 χλμ./ώρα.
Τι ήταν όμως το περιβόητο «System Porsche» με το ανάγλυφο λογότυπο στο καπάκι του κινητήρα; Οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας είχαν αναλάβει το σχεδιασμό του συστήματος τροφοδοσίας και μετάδοσης. Όμως υπήρχε και ένα αντίτιμο για την SEAT, αφού γιατί για κάθε αυτοκίνητο που πωλούνταν έπρεπε να πληρώνουν στην Porsche εφτά μάρκα!