Η Hyundai έκανε την είσοδό της στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων το 2002 με το Getz, το οποίο παράλληλα σήμανε και τη μεγάλη αλλαγή της κορεατικής μάρκας. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στο τεχνικό κέντρο της Hyundai στη Φρανκφούρτη, ήταν ένα μοντέλο σύμφωνο με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Δείτε ακόμα: Η απίστευτη τιμή των 8.990 ευρώ του Hyundai Accent
Η κατασκευή του διήρκεσε έως το 2011 στο εργοστάσιο της Hyundai στην Ulsan, Νότιο Κορέα, ωστόσο παράγονταν και σε άλλα εργοστάσια για τις ανάγκες τοπικών αγορών (Ινδία, Βενεζουέλα, Μαλαισία και Ταϊβάν). Το 2005 δέχτηκε ένα εκτεταμένο facelift, με αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, ενώ προστέθηκαν νέοι κινητήρες βενζίνης 1.4 λτ. και πετρελαίου 1.5 λτ.
Στην ελληνική αγορά το Getz έγινε γρήγορα δημοφιλές, αφού το 2004 βρέθηκε στη 2η θέση των πωλήσεων στην κατηγορία του, το 2005 και 2006 ήταν πρώτο και το 2008 τέταρτο στην κατάταξη. Σήμερα συνεχίσει να έχει μεγάλη ζήτηση στην αγορά των μεταχειρισμένων, χάρη στην αξιοπιστία του και στις χαμηλές τιμές που πωλείται, καθώς και στα καλά επιμέρους χαρακτηριστικά του.
Δείτε ακόμα: Το Hyundai Atos μεγάλωσε και μαθαίνει γενιές οδηγών
Το 2002 όταν λανσαρίστηκε στην Ελλάδα, πωλούνταν σε πάρα πολύ ανταγωνιστικές τιμές, οι οποίες ξεκινούσαν από μόλις 8.500 ευρώ. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονταν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εποχή, όπως ήταν air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ράδιο CD, κεντρικό κλείδωμα, αερόσακος οδηγού και υδραυλικό τιμόνι. Εκτός από το άριστο value for money, κέρδισε το αγοραστικό κοινό για τα χαμηλά έξοδα συντήρησης και χρήσης, την ευκολία στους χειρισμούς και στην οδήγηση, το καλοφτιαγμένο του εσωτερικό, τους άνετους χώρους για 4 επιβάτες και το χώρο αποσκευών των 254 λίτρων.
Στη βάση της γκάμας, υπήρχε ο 1.1 λτ. 4κύλινδρος 12βάλβιδος κινητήρας των 66 ίππων και 99 Nm ροπής, ο οποίος ήταν επαρκής για τις αστικές μετακινήσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 15,6 δλ.) και είχε χαμηλή κατανάλωση. Δημοφιλής επιλογή ήταν ο 1.300άρης των 82 ίππων και 117 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.), ενώ δυνατός ήταν ο 1.4 λτ. 16V των 97 ίππων και 126 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.). Υπήρξε και Getz 1.6 λτ. με 105 ίππους και 146 Nm ροπής με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., ωστόσο εμπορικά δεν είχε επιτυχία.
Το 2008, το Getz αντικαταστάθηκε από το σημαντικά πιο σύγχρονο i20, ενώ το νέο i20 που παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στην κατηγορία.
Δείτε ακόμα: Hyundai i30 N «300άρισε» (+video)
Παρακολουθείστε παρακάτω και τη διαφήμιση του Getz το 2002: