Η Saab ήταν από τις πιο ξεχωριστές premium μάρκες αυτοκινήτων, με καινοτομίες και πολύ ελκυστικού σχεδιασμού μοντέλα με έντονη πολυτέλεια. Ωστόσο από το 2016 και μετά από 71 χρόνια από την ίδρυσή της, έπαψε να υπάρχει, ύστερα από χρόνια οικονομικών προβλημάτων και αλλαγών ιδιοκτησίας. Παρόλα αυτά κάποια μοντέλα της ακόμα εκπέμπουν μια μοναδική γοητεία, όπως το τελευταίο 9-3 Cabrio.
To «ανοιχτό» σουηδικό μεσαίο αυτοκίνητο διαθέτει κομψότητα και δυναμισμό, με πληθώρα καμπύλων επιφανειών, «χυτές» πλευρικές επιφάνειες και υφασμάτινη οροφή. Αυτή άνοιγε με το πάτημα του σχετικού διακόπτη μέσω υδραυλικών μηχανισμών, ακόμα και εν κινήσει μέχρι 30 χλμ./ώρα. Πολυτελής ήταν και ο θάλαμος των επιβατών, εικόνα που ενισχύονταν και από το δερμάτινο σαλόνι, όπως και από τα μαλακά πλαστικά σε πολλές επιφάνειες.
Το Saab 9-3 Cabrio το αγόραζε κανείς για να απολαμβάνει άνετες βόλτες, αλλά και για να καλύπτει μακρινές αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομους. Η οδηγική του αίσθηση ήταν μέτρια, λόγω του ελαφριού τιμονιού, των στρεβλώσεων από το πλαίσιο και του turbo lag από τον 2λιτρο κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την ισχύ των 210 ίππων και 300 Nm ροπής στις 2.300 σ.α.λ. εξασφάλιζε γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.). Ωστόσο στις χαμηλές στροφές δεν είχε δύναμη, όμως πιο πάνω «τούρμπιζε» και αποκτούσε δύναμη, αλλά είχε αυξημένες απαιτήσεις σε βενζίνη.
Σχετικά με το εικονιζόμενο Saab 9-3 Cabrio Aero του 2008, αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη έκπληξη, είναι τα 723.893 χιλιόμετρα που αναγράφονται στο οδόμετρό του. Πάρα πολλά γενικά για επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, πόσο δε μάλλον για κάμπριο! Μάλιστα στην αγγελία αναφέρεται ότι είχε ένα κάτοχο, ο οποίος προφανώς πέρασε άπειρες ώρες στο τιμόνι του. Τώρα ζητά νέο ιδιοκτήτη έναντι του ποσού των 5.490 ευρώ. Εξωτερικά έχει κάποιες φθορές στους προφυλακτήρες και στην οροφή, ενώ το εσωτερικό του φαίνεται να βρίσκεται σε εντυπωσιακά καλή κατάσταση για τη χρήση που έχει γίνει.