Το Vitara αποτελεί από τα πιο διαχρονικά best sellers της Suzuki στην ελληνική αγορά. Για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα (1998-2015), που περιλαμβάνει 2 γενιές, στην ονομασία είχε προστεθεί το «Grand». Εννοείται ότι δεν άλλαξε τίποτα στην απήχηση του μοντέλου, το οποίο συνέχισε να πουλάει σαν αντισηπτικό την περίοδο της καραντίνας, επιστρέφοντας στο «Vitara» για την 4η και εξίσου λατρεμένη εμπορικά γενιά.
Δείτε ακόμα: Νέο Suzuki Jimny pick-up για δύσβατα χωράφια
To Grand Vitara MK2 είναι ίσως το πιο σημαδιακό όλων, καθώς σηματοδότησε την «SUV-οποίηση» του ιαπωνικού off roader. Το πλαίσιο τύπου σκάλας αντικαταστάθηκε από αυτοφερόμενο, με τον πίσω άξονα να απορρίπτει την αρχαϊκή διάταξη του άκαμπτου για μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Suzuki έδωσαν έμφαση στη βελτίωση του δείκτη NVH (Noise-Vibration-Harshness, θόρυβος-κραδασμοί-τραχύτητα κοινώς), με το εσωτερικό να αποκτά περισσότερη μόνωση και πιο προσεγμένο φινίρισμα. Εν γένει, το Grand Vitara αποτέλεσε τον προπομπό του ακόμα πιο εκπολιτισμένου Vitara, το οποίο πλέον διατίθεται και ως μπροστοκίνητο.
Εμείς το θυμόμαστε και για το σύστημα πολυμέσων με το οποίο εξοπλίζονταν, κάτι σπάνιο για αυτοκίνητο του 2006 και δη, όχι premium. Κυκλοφόρησε πολύ ως 3θυρο, με τον 1.600άρη των 116 ίππων, ενώ τα 5θυρα στη συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν 2.0λιτρα βενζίνης 140 ίππων. Κάποια λίγα 1.9 ντίζελ πωλήθηκαν στην επαρχία, ενώ αυτά με τον ) «μεγάλο» τετρακύλινδρο των 2.4 λίτρων και 166 ίππων δεν εισήχθησαν καν. Με αυτή τη μορφή, το Grand Vitara συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του ακόμα και σήμερα, 5 χρόνια μετά το τέλος παραγωγής!
Διαβάστε επίσης: Η απίστευτη τιμή των 8.990 ευρώ του Hyundai Accent
H μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του Ιράν, ονόματι IKCO, παράγει ακόμα το Grand Vitara με αυτό τον κινητήρα και επιλογή μεταξύ 5τάχυτου χειροκίνητου-4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου (στάνταρ το βοηθητικό με τις «κοντές» σε όλες τους κινητήρες). Με την ίδια μορφή, αλλά μόνο ως αυτόματο, διατίθεται ακόμα στην αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και τιμές από 78.900 έως 97.900 ντιράμ (19.200-23.630 ευρώ). Στο Μπαγκλαντές διατίθεται μόνο ως πισωκίνητο και επίσης αποκλειστικά με το 4άρι αυτόματο, ενώ στη Χιλή προσφέρεται τόσο ως 4×2 και 4×4, αλλά και χειροκίνητο/αυτόματο – πάντα με τον 2.4λτ. και ως Grand Nomade.