Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο εμφανίστηκε περίπου στις αρχές του 2020 και ταλανίζει από τότε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων (και όχι μόνο αυτούς). Βλέπετε, με τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, τις μονάδες ελέγχου και άλλα συναφή, οι ημιαγωγοί (ή τσιπ) έχουν γίνει απαραίτητο «εργαλείο» για τη συμπλήρωση των κρίκων μιας αλυσίδας που συνθέτουν ένα αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι πως το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο, αλλά ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να βλέπουν φως στο τούνελ.
Η Ford για παράδειγμα, έχει αναφέρει πολλάκις πως η κρίση με τους ημιαγωγούς θα αρχίσει να μειώνεται κατά το δεύτερο μισό του έτους, παρόλο που οι προβλέψεις κάνουν λόγο πως το πρόβλημα θα συνεχιστεί έως το 2024. Μπορεί, πάντως, το πρόβλημα να συνεχιστεί έως τότε, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξει βελτίωση της κατάστασης. Πιο απτά αποτελέσματα από τη μεριά της έχει η Hyundai. Δεν μένει στις δηλώσεις, όπως η Ford, αλλά έχει οριοθετήσει κιόλας έναν μεγάλο στόχο για τον Ιούνιο. Πιο συγκεκριμένα, ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής σκοπεύει να συναρμολογήσει τον Ιούνιο ούτε λίγο ούτε πολύ 350.000 οχήματα. Αν τα καταφέρει, τότε αυτός ο αριθμός θα αποτελέσει τον υψηλότερο ενός μηνός μετά από 4 χρόνια, πριν καν εμφανιστεί ο Covid-19.
Ναι μεν τον Ιανουάριο η εταιρεία παρήγαγε λίγο πάνω από 285.000 μονάδες, οι ρυθμοί, όμως, αυξάνονται και τον Απρίλιο θα μπορούσε να φτάσει τις 323.000. Πλέον, αυτό που απομένει για τη Hyundai, είναι να φτάσει τις 350.000. Η Intel, μια εκ των μεγαλύτερων εταιρειών παραγωγής τσιπ στον κόσμο, προειδοποίησε πάρα πολλές φορές πως τα επίπεδα προ-2020 δεν θα είναι εφικτά τουλάχιστον έως το 2024, καθώς υπάρχουν διάφορα προβλήματα, μεταξύ άλλων οι γεωπολιτικές καταστάσεις στην Ευρώπη.
Από την άλλη πλευρά, όμως, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εμφανίζονται αισιόδοξοι πως τα πράγματα θα αρχίσουν να βελτιώνονται από αυτό το καλοκαίρι, κάτι το οποίο θα οδηγήσει στη λύση του προβλήματος το 2024.