Η Hyundai είναι μία από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (fuel cells), τεχνολογία που την αναπτύσσει συνεχώς, όχι μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για φορτηγά. Μάλιστα σε λίγο καιρό θα αποβιβαστούν στην Ευρώπη τα 10 πρώτα φορτηγά XCIENT Fuel Cell, ενώ έως το 2025, η Hyundai στοχεύει στην πώληση 110.000 οχημάτων FCEV.
Δείτε ακόμα: Έρχονται στην Ευρώπη τα Fuel Cells φορτηγά Hyundai
Στην Ευρώπη, η Hyundai διαθέτει το υδρογονοκίνητο μοντέλο Nexo, το οποίο δεν εκπέμπει καθόλου καυσαέρια από την εξάτμισή του, παρά μόνο σταγονίδια καθαρού νερού. Οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν ένα μηχανισμό για την ηλεκτροχημική μετατροπή της ενέργειας μετατρέποντας υδρογόνο και οξυγόνο σε νερό, παράγοντας ταυτόχρονα με τη διαδικασία αυτή, ηλεκτρισμό και θερμότητα. Ο ηλεκτρισμός παράγεται με τη μορφή συνεχούς ρεύματος ενώ οι υδρατμοί είναι οι μόνες εκπομπές των οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Δείτε ακόμα: Έτοιμο να επιτεθεί το Hyundai Elantra N Line
Ο ηλεκτροκινητήρας του Hyundai Nexo αποδίδει ισχύ 163 ίππων και ροπή 395 Nm, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 179 χλμ./ώρα και η αυτονομία με ένα γέμισμα φτάνει τα 756 χιλιόμετρα. Το Nexo έχει μήκος 4.670 χλστ., πλάτος 1.860 χλστ., ύψος 1.640 χλστ., μεταξόνιο 2.790 χλστ. και ζυγίζει 1.889 κιλά. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 461 λτ. και οι δεξαμενές του υδρογόνου χωρούν 6,33 κιλά ή 156,6 λτ. Η μεικτή κατανάλωση υδρογόνου είναι 0,84 κιλά/100 χλμ. Ενδεικτικά, στη Γερμανία όπου λειτουργούν 118 σταθμού ανεφοδιασμού υδρογόνου, ένα κιλό υδρογόνο πωλείται στην τιμή των 9,5 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το Nexo κοστίζει σε καύσιμο 8 ευρώ/100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Στη Μύκονο με το Hyundai Kona Hybrid
Τέλος, όσον αφορά την τιμή πώλησης του Nexo στη Γερμανία, αυτή είναι στις 77.008,40 ευρώ.