H Lotus είναι μία από τις πλέον ιστορικές μάρκες τόσο στον τομέα των αυτοκινήτων παραγωγής, όσο και στους αγώνες. Δεν είναι τυχαίο που η μαύρη-χρυσαφί απόχρωση των Lotus 72 και 77, που μεγαλούργησαν στο πρωτάθλημα της Formula 1 τη δεκαετία του 70, έχει ψηφιστεί ως το καλύτερο livery αγωνιστικού αυτοκινήτου. Τα οικονομικά προβλήματα, ωστόσο, ήταν πάντα συνυφασμένα με την μοίρα της βρετανικής φίρμας ορίζοντας εν πολλοίς και την πορεία της ιστορίας της.
Παρ’ όλες τις χρηματοπιστωτικές αναταράξεις και την διοικητική αστάθεια, έπειτα από τον θάνατο του θρυλικού ιδρυτή της Colin Chapman, η Lotus συνέχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα με μοναδικό σκοπό την αγνή αίσθηση οδήγησης και το τέλειο στήσιμο. Έπειτα από 66 χρόνια δύσκολης ζωής λοιπόν, ήρθε η ώρα για τον «Λωτό» να γιορτάσει ένα ορόσημο. Ποιο είναι αυτό; Την κατασκευή 100.000 αυτοκινήτων από την ημέρα που κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο δρόμου με το έκκεντρο στο καπό: την Elan.
Δείτε ακόμα: Έρχεται νέα Lotus Esprit
Αν και η Lotus ιδρύθηκε το 1952, δεν κυκλοφόρησε το πρώτο της ολοκληρωμένο αυτοκίνητο δρόμου πριν κλείσει δεκαετία. Κι αυτό γιατί μέχρι το 1962 όλες οι Lotus απευθύνονταν είτε σε ιδιώτες αγωνιζόμενους, είτε σε καροσερίστες που αναλάμβαναν να συναρμολογήσουν τα kit cars που προσέφερε οι εγκαταστάσεις στο Hethel. Ποτέ δεν υπήρξε μαζικός κατασκευαστής, πάντα αποτελούσε την «ψαγμένη» εναλλακτική στις Ferrari και Porsche. Η Evora GT410 Sport είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελώντας παράλληλα το αυτοκίνητο-ορόσημο που έπιασε το φράγμα των 100.000 μονάδων.
Διαβάστε επίσης: Ferrari 458 τρώει ξύλο από Lotus με μοτέρ Honda K20 (+video)
Η συγκεκριμένη αποτίει φόρο τιμής στην Elan S2 που αποτελούσε το καθημερινό όχημα μετακίνησης του Jim Clark, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο στη Formula 1 -εννοείται με Lotus– το 1963 και το 1965. Εμφανισιακά ξεχωρίζει χάρις στην διχρωμία του κόκκινου χρώματος στο αμάξωμα με το ασημί της οροφής, αλλά κυρίως λόγω της υπογραφής του Clark στο πλάι. Μηχανικά η Evora φέρει στο κέντρο έναν μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο V6 3,5 λίτρων -με καταγωγή από Toyota Camry– απόδοσης 410 ίππων, ο οποίος είναι ικανός να επιταχύνει τα 1.256 κιλά του αμαξώματος στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,1 δλ. και να συνεχίσει απτόητος μέχρι τα 305 χλμ./ώρα της τελικής. Η Lotus μάλιστα την βγάζει σε κλήρωση, με τα έσοδα να διατίθενται στο μουσείο του Jim Clark, στο Duns της Αγγλίας.