Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγο καιρό όλες τις λεπτομέρειες για το εντελώς νέο και τελείως διαφορετικό (από το προγενέστερο) Mirai, με την πιο ενδιαφέρουσα αισθητική και την ακόμα υψηλότερη τεχνολογία. Να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτης γενιάς Mirai λανσαρίστηκε το 2014 και οι πωλήσεις του παγκοσμίως ξεπέρασαν τα 10.000 οχήματα.
Διαβάστε ακόμα: Toyota GR Yaris 10.000 ευρώ φθηνότερα
Το νέο Toyota Mirai διακρίνεται για το μεγάλων διαστάσεων αμάξωμά του με το σφηνοειδές προφίλ. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.975 χλστ. (+85 σε σχέση με πριν), πλάτος 1.885 χλστ., ύψος 1.470 χλστ. (-65 χλστ.) και μεταξόνιο 2.920 χλστ. (+140 χλστ.). Αντίστοιχα μεγάλες είναι και οι στάνταρ ζάντες των 19 ιντσών με ελαστικά 235/55, ή προαιρετικές των 20 ιντσών σε ελαστικά 245/45. Εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων και των 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Το δεύτερης γενιάς Mirai βασίζεται σε νέα πλατφόρμα GA-L, διαθέτει κατανομή βάρους 50-50, είναι πισωκίνητο και πατάει σε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός – πίσω. Η συστοιχία καυσίμου έχει μεν λιγότερες κυψέλες (330 αντί 370), ούσα παράλληλα ελαφρύτερη και πιο συμπαγής σε διαστάσεις, αλλά θέτει ρεκόρ ειδικής ισχύος με 5,4 kW ανά λίτρο. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 174 ίππους (από 154 στο προγενέστερο Mirai), ενώ επιταχύνει το βαρύ αμάξωμα των 1.900 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 175 χλμ./ώρα.
Διαβάστε ακόμα: Πόσο γρήγορο είναι το σημερινό Toyota Corolla TS;
Το νέο Mirai διαθέτει πλέον μπαταρία ιόντων λιθίου, αντί νικελίου-μετάλλου, και φτάνει τα 310,8 Volt (από 244,8), παρότι είναι ελαφρύτερη (44,6 κιλά έναντι 46,9). Οι δεξαμενές καυσίμου είναι 3 τώρα, αντί 2, και έχουν χωρητικότητα 5,6 κιλών υδρογόνου (+1 κιλό σε σχέση με πριν) ή 142,2 λτ. Αύξηση που σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος και την καλύτερη αεροδυναμική (Cd: 0,29), εγγυώνται 30% επιπρόσθετης μέγιστης αυτονομίας, περίπου 650 χλμ. στο σύνολο, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, παρά μόνο καθαρό νερό.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Η διάθεση του νέου Mirai θα ξεκινήσει εντός των πρώτων μηνών του 2021 στη Γερμανία (το πρώτο Mirai ξεκινούσε από 78.600 ευρώ), όμως στην Ιαπωνία ήδη πωλείται. Οι τιμές του ξεκινούν από 7.100.000 γεν (σημερινή ισοτιμία 56.128 ευρώ), όσο σχεδόν τρία υβριδικά Corolla Sedan (από 2.451.900 γεν ή 19.383 ευρώ). Το νέο Mirai είναι το δεύτερο ακριβότερο Toyota, μετά τη ναυαρχίδα της ιαπωνικής μάρκας, το Century, των σχεδόν 20 εκατομμυρίων γεν (158.100 ευρώ).