Τα καινούργια αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες όλο και μειώνονται σε αριθμό μοντέλων και -αναμενόμενα- σε πωλήσεις, όταν πριν από λίγα χρόνια ήταν πρωταγωνιστές στην αγορά της Ευρώπης, αλλά και της Ελλάδας. Τώρα τα βενζίνης μαζί με τα όποιας τεχνολογίας υβριδικά έχουν το πάνω χέρι, με τα αμιγώς ηλεκτρικά να αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης.
Κάποια μοντέλα με εξαιρετικούς πετρελαιοκινητήρες είχαν δυστυχώς πολύ σύντομη παρουσία, όπως ήταν το τελευταίο Honda Civic 1.6 i-DTEC. Λανσαρίστηκε το 2018 και ένα μόλις χρόνο αργότερα σταμάτησε να διατίθεται, αφήνοντας στην γκάμα τους πολύ καλούς βενζίνης 1.0 VTEC Turbo και 1.5 VTEC Turbo. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν κάποια πολύ ελάχιστα 10ης γενιάς Civic 1.6 i-DTEC στα μεταχειρισμένα, αφού το χρονικό διάστημα που πωλήθηκε ήταν ελάχιστο. Μάλιστα, το 2019 είχε πολύ καλή για τα δεδομένα του τιμή, αφού κόστιζε από 22.120 ευρώ, όταν το 1.0 VTEC Turbo ξεκινούσε από 20.650 ευρώ.
Ο 1.6 i-DTEC ήταν από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες ανεξαρτήτως μάρκας, τόσο σε χαρακτηριστικά λειτουργίας, όσο και σε κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε δεχτεί ορισμένες απαραίτητες βελτιώσεις και ήταν σύμφωνο με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d Temp. Απέδιδε 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ., επιτάχυνε το αμάξωμα των 1.340 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 201 χλμ./ώρα. Στα πολύ θετικά του γνωρίσματα ήταν τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και η πλήρης απουσία κραδασμών στην καμπίνα, σε σημείο που ο οδηγός είχε την αίσθηση ότι κάτω από το εμπρός καπό βρισκόταν βενζινοκινητήρας. Από πλευράς μεικτής κατανάλωσης (NEDC) η Honda ανακοίνωνε 3,5 λτ./100 χλμ., ωστόσο η πραγματική των 5,7 λτ./100 χλμ. ήταν ένα νούμερο πολύ χαμηλό και εύκολα εφικτό.
Ο άρτιος σε όλα τα επίπεδα 1.600άρης ντίζελ συνεργάζονταν ιδανικά με το πολύ καλά με το στιβαρό πλαίσιο και τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις. Ο συνδυασμός των γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω ήταν από τους πιο «καλοκουρδισμένους» μεταξύ των μικρομεσαίων. Το πετρελαιοκίνητο Civic κινούνταν γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, ενώ παράλληλα κρατούσε ξεκούραστους τους επιβάτες του.
Η εντελώς νέα, 11η γενιά του Civic κάνει τη μεγάλη αλλαγή, μιας και διαφέρει ριζικά σε σχεδίαση από το υπάρχον, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, ακολουθώντας μια πιο σικ αισθητική. Στην Ευρώπη το νέο 5θυρο Civic θα λανσαριστεί το φθινόπωρο του 2022 και θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με το τελευταίας τεχνολογίας υβριδικό σύστημα e:HEV (hybrid electric vehicle). Περισσότερες πληροφορίες δεν έχει ανακοινώσει η Honda.